Mühendis Adaylarının Mühendislik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Bilgisayar Yeterlikleri Arasındaki İlişki
Abstract
Bu araştırmada, sürekli değişim ve gelişim gösteren teknolojininimkânlarından biri olan bilgisayarın, mühendis adayları tarafından kullanılma konusundaki yeterlikleri ile mühendislik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir.Mühendisadaylarının mühendislik mesleğine yönelik tutumları ve bilgisayar yeterlikleri ayrı ayrı ele alınmış olup, bağımsız değişkenlere göre farklılaşma durumları ortaya konmuştur.
Araştırma, tarama modeli kullanılarak yürütülmüş olup, veri toplama aracı olarak Üstüner (2006) tarafından geliştirilip, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan 32 maddelik “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği”, mühendis adaylarına göre tasarlanarak kullanılmıştır. Ayrıca, bilgisayar yeterliklerini ölçmek için Tınmaz (2004) tarafından geliştirilen 10 maddeden oluşan “Bilgisayar Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmanın katılımcıları, 2016 – 2017 öğretim yılı bahar döneminde Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi son sınıfta öğrenim gören mühendis adaylarından oluşmaktadır. Araştırmayatoplamda 293 mühendis adayı katılmıştır.
Araştırma sonucunda, mühendis adaylarının mühendislik mesleğine yönelik tutumlarının yüksek düzeyde ve bilgisayar yeterliklerinin orta seviyede olduğu görülmüştür. Mühendis adaylarının mühendislik mesleğine yönelik tutumları ile bilgisayar yeterlikleri arasında ise anlamlı, pozitif yönlü ve çok düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]