Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇoşkun, Aslı
dc.date.accessioned2019-07-01T13:07:32Z
dc.date.available2019-07-01T13:07:32Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/6669
dc.description.abstractGünümüzde artan çevre sorunları, doğal kaynakların tahribatı ve her alandaki tüketim fazlalığı, gelecek için endişe yaratmıştır. Özellikle küresel ısınma ve iklim değişikliğinin nedenlerine ve sonuçlarına ulusal ve uluslararası kamuoyunda sıkça yer verilmesi ve bu değişikliğin insanın çevreye karşı tutumundan kaynaklı olduğunun vurgulanması, konunun önemini göstermiş ve tüketicilerin çevreye karşı daha duyarlı olmasını sağlamıştır. Bu çalışmanın amacı, artan çevre duyarlılığı karşısında, tüketicilerin çevre bilicinin ölçülmesi ve çevreci tüketicilerin satın alma davranışının incelenmesidir. Bu amaçla bir anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada elde edilen bulguların analizi için SPSS 18.0 programı kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre tüketicilerin çevre bilinci düzeyinin gelir durumuna göre değiştiği saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractNowadays, rising enviromental issues, devastation of naturel resources and consumption growth in all areas has worried for future. Emphasis is on the importance of global warming and climate change in the national and international public opinion, and emphasizes that this change is due to human attitudes has made consumers more sensitive towards the environment. The aim of the this study is to measure the environmental awareness of consumers and to investigate the purchasing behaviour of environmentalist consumers in the face of increased environmental sensitivity. A survey study was conducted for this purpose. SPSS 18.0 program was used for the analysis of the findings obtained in the study. According to the results of the analysis, the level of environmental awareness of consumers varies according to their income status.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKüresel Çevre Sorunlarıen_US
dc.subjectÇevre Bilincien_US
dc.subjectÇevreci Pazarlamaen_US
dc.subjectÇevreci Ürünen_US
dc.subjectÇevreci Tüketicien_US
dc.titleTüketicilerin çevre bilinci ve çevreci tüketici satın alma davranışının incelenmesien_US
dc.title.alternativeEnviromental consciousness of consumers and enviromental consumer buying behaviour
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record