12-15 yaş çocuklarda video oyunlarının motorik özellikleri üzerine etkisi
Abstract
Bu araştırma da 12-15 yaş çocuklarında video oyunlarının motorik özellikleri üzerine etkisinin incelenmesi amaçlamıştır. Araştırmaya (12-15 yaş) grubunda 50 ( 25 erkek, 25 kız ) egzersiz grubu ve 50 ( 25 erkek, 25 kız ) kontrol grubu olmak üzere toplam 100 çocuk ailelerinden izin alınarak çalışmaya katılmıştır. Egzersiz grubunda 8 hafta boyunca haftada 2 gün 40 dakika süreli hazır program içerikli Xbox benzetim protokolü uygulanmıştır. Araştırmada bir ön test – bir son test olmak üzere boy kilo ölçümü, dikey sıçrama, esneklik, el kuvvet dinamometresi ile kuvvet ölçümü, bacak kuvveti, dayanıklılık (Yo-Yo IR-1) ve sürat testi uygulanmıştır. Analizler SPSS istatistik paket programında anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir. Egzersiz ve kontrol gruplarında performans değerleri arasındaki farklar bağımsız gruplarda t testi ile değerlendirilmiştir. Gruplar arasında yaş, boy, vücut ağırlığı, beden kitle indeks değerlerinde farklılık görülmemiştir. (p>0.05) Egzersiz grubunda esneklik, kavrama kuvveti(sağ), kavrama kuvveti(sol), bacak kuvvet testi, dikey sıçrama, zirve anaerobik güç, ortalama anaerobik güç, Yo-Yo IR-1, MaksVo2 (kg/dk./ml) performans değerleri açısından ön test-son test değerlerinde anlamlı artış görülürken (p<0,05) sürat değerlerinde bir farklılık görülmemiştir. (p>0.05). Egzersiz grubu ile kontrol grubu arasında motorik testlerde anlamlı farklılık görülmemiştir (p>0.05).
Bu çalışma sonucunda aktif video oyunlarının 12-15 yaş grubu çocuklarda motorik özellikler üzerine hafif düzeyde etkili olduğu ancak motorik değerleri etkilemediği görülmüştür. Bu konu da daha çok araştırmaya ihtiyaç vardır. The main purpose of this study to examine the effects video games into the motoric characteristics of the 12-15 age children. At the 12-15 age group; total 100 children whose 50(25 boys, 25 girls) exercise group and the other 50(25 boys, 25 girls) control group had participated in to this study by getting the permission from their families. At the applications on the exercise group, the Xbox resemblance protocol with the content of ready programme that is as the 2 days 40 minutes at each week throughout 8 weeks had been applied. At the research, a pre-test and a post-test were used to measure height weight, active jump, flexibility, force measurement with hand force dynamometer, leg strength, endurance (Yo-Yo IR-1) and speed. The analysies, the level of meaning significance at the spss statistics programme had been accepted as 0,05. The differences between the values of performance at excercise and control groups had been evaluated with “t”, test at the independent gorups. Any difference at the values of age, heigth, weigth of body the index of body mass between the groups hadn’t been observed. Flexibility, paw force (right), paw force (left), leg strength test, active jump, peak anaerobic power, mean anaerobic power, Yo-Yo IR-1, MaxV2 (kg / min / ml) performance values in exercise group There was a significant increase in pre-test and post-test values (p <0.05) speed values hadn’t been difference observed (p>0,05). A meaningful difference at the motoric tests between excercise group and control group hadn’t been observed (p>0,05).
As a result of this study, it was observed that active video games were slightly effective on motoric properties in children aged 12-15 years, but did not affect motoric values. This subject requires more research.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [635]