Yayın tarihi için Turizm İşletmeciliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 54, listelenen: 1-20
-
Otel işletmelerinde işe alıştırma eğitimi Ankara'da bir araştırma
(2010)Hizmet içi eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin ilk ve en önemli adımı olan işe alıştırma eğitimi; yeni iş ortamına mümkün oldukça kısa bir sürede uyum sağlamak durumunda olan işgörenleri, yeni çevrelerine hazırlayan; yeni ... -
Yabancı turistlerin satın alma karar sürecinde kültürel varlıkların etkisi: Konya örneği
(2010)Her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de son yıllarda yaşanan ekonomik ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle tüketim algısında ve davranışlarda değişiklikler ortaya çıkmıştır. Sürdürülebilir ... -
A research on social network websites as a marketing communication channel
(2011)Nowadays, as a result of rapid change in the informatics and the communication technologies consumers have begun to spend much more time on websites. In parallel with this change, firms adapted ... -
Eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik tüketici algılamaları
(2013)Bu çalışmanın amacı, eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının tüketici bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk kavramı açıklanmakta ve özellikle ... -
Contributions of countryside restaurants to rural tourism: A managerial perspective
(2015)With the growing attention on alternative tourism activities and environmental protection, rural tourism has become one of the most attractive tourism typesover the last decade, and many more studies have been conducted ... -
Management of on-line sales channels at hotels: Channel manager system
(2015)Rapid development of technology has caused a dramatic change at marketing and purchase types of products in the last 20 years. This change which is also characterized by the growing rates of internet usage and ... -
A qualitative research on service environment and user interaction in hotel chains
(2015)Bu çalışmada otel yöneticileri ve misafirlerin hizmet ortamı unsurları ile girdikleri etkileşimleri konu alan bir araştırma yapılmıştır. Zincir otel işletmelerinde hizmet ortamı içinde atmosfer oluşturmak ... -
İşletmelerde örtük bilginin dışsallaştırılması sürecinde insan kaynakları yönetiminin rolü: Termal oteller örneği
(2016)Rekabet gücü yüksek işletmelerin özgün süreçlere sahip olma ve yenilikçi süreçler ile yeni koşullara hızlı adapte olabilme yeteneği ile özdeşleştirildiği günümüz piyasa koşulları bilgiyi işletmeler için vazgeçilmez ... -
Toplum Temelli Turizm
(2016)Gelecek nesillere yaşanılabilir bir dünya bırakılabilmesi amaçlı çevre koruma uygulamalarında görülen olumlu gelişmeler ve turizm hareketlerinin son dönemde eko turizm, kırsal turizm gibi doğaya dayalı faaliyetler üzerine ... -
Bilgi yönetimi süreçlerinin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü liderlik davranışlarının etkisi: zincir otel işletmelerinde bir araştırma
(2016)Bu araştırmanın temel amacı bilgi yönetimi süreçlerinin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü liderlik davranışlarının etkisini ortaya koymaktır. Literatürde dönüştürücü liderlerin bilgi yönetimi uygulamaları üzerindeki etkisini ... -
Fuar organizatörlerinin bakış açısıyla fuar organizasyonlarının belirleyicileri ve yaşanan sorunlar
(2016)Birçok farklı değişkenden etkilenen karmaşık yapısı ve farklı paydaşların koordi-nasyonunu gerektiren niteliği fuar organizasyonlarının anlaşılmasını bir kat daha zor ve önemli hale getirmektedir. Fuar organizasyonu sürecini ... -
Otel işletmelerinde işe bağlılık düzeyinin arttırılması: İşgören fedakârlık tutumunun rolü
(2016)Günümüz iş yaşamı koşulları otel işletmelerini rekabet üstünlüklerini devam ettirebilmek adına diğer tüm işletmelerde olduğu gibi yüksek performans gösteren ve verimli işgörenler istihdam etmeye zorlamaktadır. Belirli iş ... -
Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının tercih edilmemesi: Termal oteller üzerine bir araştırma
(2016)Bu araştırmanın amacı, termal otel işletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı (DKK) stratejisinin tercih edilmeme nedenlerinin saptanmasıdır. Araştırma verileri, Türkiye’de faaliyet gösteren ve DKK uygulamayan 42 adet termal otel ... -
The effect of psychological empowerment on organizational silence in hotels
(2016)The aim of this study is to determine whether psychological empowerment (PE) is related with or have any effects on organizational silence (OS) in hotel enterprises. Relevant data was collected via ... -
Kişilik özelliklerinin destinasyon kişiliği algısına etkisi: İzmir ili örneği
(2017)Turizm faaliyetlerinin öznel nitelik taşıması, diğer bir ifade ile bireysel kararlara sıkı sıkıya bağlı olması, turizm ürünlerin bireylere sunumunu doğrudan etkileyen bir unsurdur. Bunun doğal bir sonucu olarak turizm ... -
Yeşil bilinç düzeyinin ve yeşil göz boyama sonucunda oluşan şüpheciliğin turistlerin davranışsal niyetlerine etkisi
(2017)Bu çalışma temel olarak bireylerin yeşil girişimlere yönelik bilinç düzeyleri ile otel işletmelerinin yeşil pazarlama faaliyetleri sonucunda bireylerin zihninde oluşan yeşil göz boyama algısının ortaya çıkardığı şüpheciliğin, ... -
Recognition of traditional handicrafts as cultural values to tourism: A model suggestion for Afyonkarahisar
(2017)From 2000s onwards, product diversification initiatives in tourism has gained momentum based on ever-changing context of tourism experiences. Such experiences spotlighted respect to nature and traditional culture, instead ... -
Community based tourism activities within the context of sustainability of tourism: A case of Gelemiş Village
(2017)Increasing awareness about reducing negative effects of tourism activities on environment and handing down a liveable world to the next generations have enabled the rapid development of nature based tourism activities for ... -
Öğretim üyelerinin müslüman dostu konaklama İşletmelerine yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Turizm sektöründe helâl uygulamalar, konaklama hizmetleri başta olmak üzere, ulaşım hizmetleri ve terminaller, sağlık hizmetleri, alış veriş ve kongre merkezleri, spor ve etkinlik alanları, tur operatörleri ve seyahat ... -
Müslüman tüketicilerin helal ürün algısı, tutum ve beklentileri üzerine bir araştırma
(1. Uluslararası Helal Turizm Kongresi, 2017)Dini inançlar tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen temel faktörler arasında yer almaktadır. Tüketiciler ürün satın alırken dini inançlarını da ön planda tutarak karar verebilmektedirler. Bu sebeple ürün tercihlerinde ...