Başlık için Turizm Rehberliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 58, listelenen: 46-58
-
Turizm işletmelerinde hizmetiçi eğitim sorunları ve çözümünde insan kaynakları yönetimi biriminin rolü: Kavramsal bir değerlendirme
(AnadoluBil Meslekyüksekokulu Dergisi, 2016)The achievement of the set goals of the enterprises is one of the most important purposes of the HRM unit. For this purpose, the HRM units perform in-service training activities for employee in order to increase efficiency ... -
Turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi açısından sendikal faaliyetler ve sorunlar üzerine bir değerlendirme
(İş,Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 2018)Yirmi birinci yüzyılda sürekli değişen ihtiyaçlar ve işletmelerde tanımlanan işlerin müşteri memnuniyetine ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak günden güne farklılaşması neticesinde turizm çalışanlarının hem sosyal haklar ... -
Turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi işlevi olarak iş analizi ve sorunlar: Kavramsal bir değerlendirme
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2019)İş analizi, meslekler hakkında bilgi toplama ve analiz etmeyi kapsayan sistematik bir süreçtir. İşletmeler için stratejik önem taşıyan iş analizi, aynı zamanda insan kaynakları yönetiminin önemli işlevlerinden biri ... -
Turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi işlevi olarak iş analizi ve sorunlar: Kavramsal bir değerlendirme
(III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe), 2018)İş analizi süreci; çok boyutlu bir faaliyet olması, karmaşık ve zaman alıcı bir faaliyet olması ve ek yatırımları gerektiren bir süreç olmasından dolayı birtakım sorunlarla karşılaşılan bir süreçtir. Emek faktörünün yoğun ... -
Turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi işlevi olarak performans değerlendirme ve sorunlar: Kavramsal bir değerlendirme
(İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 2019)Bu çalışma, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin doğrudan çalışan performansına bağlı olduğu turizm işletmelerinde, performans değerlendirme faaliyetlerinde ortaya çıkan sorunların belirlenmesi, önlenmesi ve ... -
Turizm işletmelerinin iş etiğine yönelik uygulamalarının çalışma yeri tercihindeki önemi: Turizm öğrencileri üzerinde bir araştırma
(Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2011)Bu araştırmanın amacı, turizm sektöründeki işletmelerin iş etiğine ilişkin uygulamalarının, üniversite düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin çalışacakları işletme tercihlerindeki önem derecesini belirleyebilmektir. ... -
Turizm öğrencilerinin iletişim becerileri üzerine bir araştırma: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği
(Gaziantep Üniversitesi, 2015)Günümüzde insan kaynağı her işletmede olduğu gibi, emek yoğun özellikli turizm sektöründe de çok önemlidir. Mesleki eğitimlerine devam turizm öğrencilerine iletişim becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesi eğitim ... -
Turizm öğrencilerinin sektöre yönelik tutumlarının kariyer yapma isteklerine etkisi: Staj yapan öğrenciler örneği
(3. International Congress of Socıal Sciences, China to Adriatic, 2016)Türkiye, sahip olduğu doğal, kültürel ve tarihi zenginlikler sayesinde diğer birçok turizm ülkesi ile rekabet halinde olan önemli bir turizm destinasyonudur. Bu kapsamda ekonomiye önemli ölçüde girdi ve bu doğrultuda ... -
Turizm rehberliği öğrencilerinin mesleki tutumlarının kariyer yapma istekleri üzerine etkisi: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği
(Innocation and Global Issues and Congress V, 30.09.2019)Bu çalışmanın amacı turizm rehberliği bölümü öğrencilerinin mesleki tutumlarının kariyer yapma istekleri üzerine etkisinin belirlenmesidir. Veri toplama yöntemi olarak iki ölçekten (mesleki tutum ve kariyer yapma isteği) ... -
Turizm/ Turist Rehberliği Bölümü akademisyenlerinin profili: Türkiye Üniversiteleri örneği
(21.04.2019)Bu araştırmanın amacı, turizm rehberliği ve turist rehberliği alanında yükseköğretim düzeyinde eğitim veren üniversitelerde çalışan öğretim elemanlarının profilini çeşitli parametreler açısından ortaya koymaktır. Bu ... -
Üç yıldızlı otel işletmelerinde müşteri memnuniyeti üzerine bir araştırma
(Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2010)Bu araştırmada, Antalya’da faaliyet gösteren üç yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan müşterilerin, sunulan hizmetlere ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler anketle toplanmış ... -
Üniversite mezunu çalışanların bakış açısıyla otel işletmelerinin sorunları Antalya'daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
(2010)Bu araştırmanın amacı, üniversite düzeyinde eğitim almış otel işletmeleri çalışanlarının bakış açısıyla, otel işletmelerinin karşı karşıya kaldığı sorunların belirlenmesidir. Otel işletmelerinin sorunlarının belirlenmesine ... -
Yöneticiye duyulan güven ile çalışma yaşam kalitesinin işten ayrılma niyetine etkisi: Otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, otel işletmeleri işgörenlerinin, yöneticilerine duydukları güven ile çalışma yaşam kalitelerinin işten ayrılma niyetlerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada ilk olarak araştırmanın değişkenlerini ...