Başlık için Turizm Rehberliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 58, listelenen: 14-33
-
Hastane işletmelerinde mobbingin örgütsel yabancılaşma üzerine etkisi: Afyonkarahisar'da bir uygulama
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2017)Bu araştırmanın amacı sağlık çalışanlarının mobbing algısının örgütsel yabancılaşma düzeyleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemi, Afyonkarahisar il merkezinde faaliyet gösteren hastanelerde görev ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak iş değerleme - ücret yönetimi süreci ve karşılaşılan sorunlar: Turizm işletmeleri üzerine kavramsal bir değerlendirme
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)İş değerleme ve ücret yönetimi; bir işin diğer işlere göre değerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması, ücret strateji ve politikalarının geliştirilmesi, ücret yönetimi sisteminin tasarımlanması uygulanması ve sürdürülmesiyle ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak performans değerlendirme ve sorunlar: Turizm işletmeleri örneğinde teorik bir inceleme
(III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe), 2018)Personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme, insan kaynakları yönetiminin en önemli ve bir o kadar da zor olan işlevleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı, emek-yoğun özelliğiyle bu önemin daha fazla hissedildiği ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme ile ilgili sorunlar: Turizm işletmeleri örneğinde teorik bir inceleme
(İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 2018)Personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme, insan kaynakları yönetiminin en önemli ve bir o kadar da zor olan işlevleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı, emek-yoğun özelliğiyle bu önemin daha fazla hissedildiği ... -
İnsan kaynaklarının bir işlevi olarak sendikal faaliyetler ve sorunlar: Turizm işletmeleri üzerine kavramsal bir değerlendirme
(III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe), 2018)Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde işlerin büyük bir bölümünün insan emeğine dayalı olması nedeniyle turizm sektörünün mevcut başarısında sektör çalışanlarının katkısını görmezden gelmek mümkün değildir. ... -
İş-çalışan sağlığı ve güvenliği kapsamındaki uygulamaların işgörenlerin kuruma güvenlerine etkisi üzerine bir araştırma: Beş yıldızlı otel İşletmeleri örneği
(2018)Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde iş-çalışan sağlığı ve güvenliği kapsamındaki uygulamaların çalışanların kuruma olan güvenlerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Afyonkarahisar ilinde ... -
Kadın işgörenlerin karşılaştığı sorunların iş bırakma eğilimlerine etkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2016)Dünya nüfusunun yarısını (%49,7) oluşturarak önemli bir paya sahip olan kadının, çalışma yaşamındaki önemi de büyüktür. Üstelik çalışma yaşamında yer alan kadınların, gerek ev işleri ve gerek annelik rollerinden dolayı ... -
Kardeş kent anlayışının turizme yansımaları: Afyonkarahisar örneği
(2017)Amaç: Belediyelerin kardeş şehir ilişkileri sayesinde, kentler arasında kültür ve turizm alanında işbirliğinin gelişmesi de mümkün olabilecektir. İki kent arasındaki turizm faaliyetlerindeki işbirliğinin artmasıyla, ... -
Kariyer tercihinde kişisel değişkenlerin rolü: Turizm ve öğretmenlik eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010)Bu araştırmanın amacı, turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin kariyer tercihlerinde kişisel değişkenlerin rolünü ortaya koymaktır. Konuyla ilgili olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket Gazi ... -
Kişilik özelliklerinin kariyer planlamasına etkisi: Turizm rehberliği bölümü öğrencileri örneği
(I. Ulusal Turizm Rehberliği Kongresi, 30.06.2019)Emek yoğun özelliğinden dolayı yoğun istihdam gerektiren turizm sektöründe, sektörel belirsizliklerin varlığı ve işgücü devir hızının yüksek olması, bu sektörde çalışan işgörenlerin kariyer planlamasına daha fazla önem ... -
Kurumsal itıbarın sürdürülebilirliğinde demografik özelliklerin rolü: İstanbul’daki otel çalışanları üzerinde bir araştırma
(Kastamonu Üniversitesi, 2017)İşletmelerin uzun vadeli hedefleri arasında yer alan ve uyguladıkları stratejiler sonucunda elde edilen kurumsal itibar; hem iç hem de dış müşteri tarafından algılanmakla birlikte sürekli olarak değerlendirilmektedir. ... -
Kültürel mirasın sürdürülebilirliği: Turizm eğitimi veren kurum müfredatları üzerine bir inceleme
(Turizm Akademik, 2018)Sürdürülebilirlik kavramı genel olarak ekoloji ile bağdaştırılmasına rağmen ekolojik ve çevresel faktörlerin ötesinde daha geniş bir anlam çerçevesine sahiptir. Özellikle turizmin çevre ve kültür ile sürekli etkileşim ... -
Mobbing ile örgütsel bağlılık ilişkisi: Şehir ve sayfiye otellerinde bir uygulama
(2012)Bu araştırmanın amacı şehir ve sayfiye otel işletmeleri işgörenlerinin mobbing algılamaları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden ... -
Nepotizm algısında demografik özelliklerin rolü: Otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2017)Bu araştırmanın amacı, örgütlerde önemli bir sorun grubunu oluşturan nepotizme (akraba, eş-dost kayırmacılığı) ilişkin, işgören algılarının bazı demografik özelliklerine göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin davranışsal ve psikolojik güçlendirme algılamalarındaki farklılıklar
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011)Yönetim alanında geliştirilen yeni strateji, yöntem ve teknikleri dikkate almayan işletmeler, değişimin hızlı bir şekilde yaşandığı iş dünyasında, varlıklarını sürdürmelerinin de ötesinde, piyasadan yok olma tehlikesiyle ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin iş doyum düzeyleri: Sayfiye ve şehir otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2010)Hangi sektörde faaliyette bulunursa bulunsun, bir örgütte çalışan işgörenlerin iş doyumlarının, istedikleri seviyede olması, işgören performansı ve örgütsel verimlilik açısından son derece önemlidir. Bu bakımdan, iş ... -
Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetim işlevi olarak koruma ve geliştirme kapsamındaki uygulamalar ve sorunlar: Afyonkarahisar örneği
(3. International Congress of Socıal Sciences, China to Adriatic, 2016)Turizm sektörü içerisinde en çok çalışanın istihdam edildiği işletmeler arasında yer alan otel işletmelerinde, müşteri tatmininin sunulan hizmetlerin kalitesine bağlı olması, söz konusu işletmelerde yerine getirilen ... -
Otel işletmelerinde operasyonel risk yönetimi: Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinin operasyonel risk kapsamındaki uygulamalarını belirleyebilmektir. Bu kapsamda, Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri yöneticilerine anket uygulanmıştır. ... -
Örgütsel sosyalizasyon taktiklerinin işgörenlerin kariyer planlamaları üzerine etkisi: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, otel işletmelerinde uygulanan örgütsel sosyalizasyon taktiklerinin işgörenlerin kariyer planlamaları üzerine etkisini belirlemek amacıyla, İstanbul’da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde ... -
The relationship between managerial ethics perception and professional burnout levels of employee: A comparative study of five-star hotels’ employees between Turkey and Italy
(2011)The purpose of this study is to determine the perceptions of the employees in fivestar hotels their regarding managerial ethics and professional burnout levels and also to present the relationship between managerial ...