Başlık için Turizm Rehberliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 58, listelenen: 8-27
-
The effect of nepotism on organizational silence, alienation and commitment: A study on hotel employees in Turkey
(Journal of Management Research, 2015)The aim of this study is to determine the effect of nepotism on organizational silence, alienation and commitment. As a data collecting method a questionnaire which contains nepotism, organizational silence, alienation ... -
The effects of employee empowerment on employee job satisfaction: A study on hotels in Turkey
(2011)Purpose – The main objective of this study is to determine the impact of employee empowerment on job satisfaction. To serve this purpose, empowerment is taken into consideration as two dimensions – i.e. behavioral and ... -
The effects of managers business ethics applications on employees job satisfaction a study on hotels in Turkey
(Macrothink Institute, 2016)Thus far, much research on ethical aspects of different areas (business, marketing, medicine, managing and etc.) is made and various models are introduced in accordance with these researches. Each of these introduced ... -
The effects of mobbing on organizational cynicism: A study on hotels in Turkey
(Macrothink Institute, 2014)The aim of this study is to determine the effects of the hotel employees' mobbing perceptions on organizational cynicism. In this respect, employees’ mobbing perceptions and attitudes related to organizational cynicism ... -
Effects of tourist guides’ personal traits on job attitude and job satisfaction: A study in Turkey
(2019)Objective: The aim of the study is to determine effects of tourist guides’ personality traits on their job attitudes and job satisfactions. Methodology / Approach: The study was structured in quantitative research. As ... -
Güçlendirmede yönetici ve işgören algılamalarının karşılaştırılması
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmeleri yöneticilerinin güçlendirme kapsamındaki uygulamalarının, işgören beklentilerini karşılayıp karşılamadığını; yönetici ve işgören algılamaları çerçevesinde belirleyebilmektedir. ... -
Hastane işletmelerinde mobbingin örgütsel yabancılaşma üzerine etkisi: Afyonkarahisar'da bir uygulama
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2017)Bu araştırmanın amacı sağlık çalışanlarının mobbing algısının örgütsel yabancılaşma düzeyleri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemi, Afyonkarahisar il merkezinde faaliyet gösteren hastanelerde görev ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak iş değerleme - ücret yönetimi süreci ve karşılaşılan sorunlar: Turizm işletmeleri üzerine kavramsal bir değerlendirme
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)İş değerleme ve ücret yönetimi; bir işin diğer işlere göre değerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması, ücret strateji ve politikalarının geliştirilmesi, ücret yönetimi sisteminin tasarımlanması uygulanması ve sürdürülmesiyle ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak performans değerlendirme ve sorunlar: Turizm işletmeleri örneğinde teorik bir inceleme
(III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe), 2018)Personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme, insan kaynakları yönetiminin en önemli ve bir o kadar da zor olan işlevleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı, emek-yoğun özelliğiyle bu önemin daha fazla hissedildiği ... -
İnsan kaynakları yönetimi işlevi olarak personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme ile ilgili sorunlar: Turizm işletmeleri örneğinde teorik bir inceleme
(İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 2018)Personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme, insan kaynakları yönetiminin en önemli ve bir o kadar da zor olan işlevleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı, emek-yoğun özelliğiyle bu önemin daha fazla hissedildiği ... -
İnsan kaynaklarının bir işlevi olarak sendikal faaliyetler ve sorunlar: Turizm işletmeleri üzerine kavramsal bir değerlendirme
(III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe), 2018)Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde işlerin büyük bir bölümünün insan emeğine dayalı olması nedeniyle turizm sektörünün mevcut başarısında sektör çalışanlarının katkısını görmezden gelmek mümkün değildir. ... -
İş-çalışan sağlığı ve güvenliği kapsamındaki uygulamaların işgörenlerin kuruma güvenlerine etkisi üzerine bir araştırma: Beş yıldızlı otel İşletmeleri örneği
(2018)Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde iş-çalışan sağlığı ve güvenliği kapsamındaki uygulamaların çalışanların kuruma olan güvenlerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Afyonkarahisar ilinde ... -
Kadın işgörenlerin karşılaştığı sorunların iş bırakma eğilimlerine etkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2016)Dünya nüfusunun yarısını (%49,7) oluşturarak önemli bir paya sahip olan kadının, çalışma yaşamındaki önemi de büyüktür. Üstelik çalışma yaşamında yer alan kadınların, gerek ev işleri ve gerek annelik rollerinden dolayı ... -
Kardeş kent anlayışının turizme yansımaları: Afyonkarahisar örneği
(2017)Amaç: Belediyelerin kardeş şehir ilişkileri sayesinde, kentler arasında kültür ve turizm alanında işbirliğinin gelişmesi de mümkün olabilecektir. İki kent arasındaki turizm faaliyetlerindeki işbirliğinin artmasıyla, ... -
Kariyer tercihinde kişisel değişkenlerin rolü: Turizm ve öğretmenlik eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma
(İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010)Bu araştırmanın amacı, turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin kariyer tercihlerinde kişisel değişkenlerin rolünü ortaya koymaktır. Konuyla ilgili olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket Gazi ... -
Kişilik özelliklerinin kariyer planlamasına etkisi: Turizm rehberliği bölümü öğrencileri örneği
(I. Ulusal Turizm Rehberliği Kongresi, 30.06.2019)Emek yoğun özelliğinden dolayı yoğun istihdam gerektiren turizm sektöründe, sektörel belirsizliklerin varlığı ve işgücü devir hızının yüksek olması, bu sektörde çalışan işgörenlerin kariyer planlamasına daha fazla önem ... -
Kurumsal itıbarın sürdürülebilirliğinde demografik özelliklerin rolü: İstanbul’daki otel çalışanları üzerinde bir araştırma
(Kastamonu Üniversitesi, 2017)İşletmelerin uzun vadeli hedefleri arasında yer alan ve uyguladıkları stratejiler sonucunda elde edilen kurumsal itibar; hem iç hem de dış müşteri tarafından algılanmakla birlikte sürekli olarak değerlendirilmektedir. ... -
Kültürel mirasın sürdürülebilirliği: Turizm eğitimi veren kurum müfredatları üzerine bir inceleme
(Turizm Akademik, 2018)Sürdürülebilirlik kavramı genel olarak ekoloji ile bağdaştırılmasına rağmen ekolojik ve çevresel faktörlerin ötesinde daha geniş bir anlam çerçevesine sahiptir. Özellikle turizmin çevre ve kültür ile sürekli etkileşim ... -
Mobbing ile örgütsel bağlılık ilişkisi: Şehir ve sayfiye otellerinde bir uygulama
(2012)Bu araştırmanın amacı şehir ve sayfiye otel işletmeleri işgörenlerinin mobbing algılamaları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden ... -
Nepotizm algısında demografik özelliklerin rolü: Otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2017)Bu araştırmanın amacı, örgütlerde önemli bir sorun grubunu oluşturan nepotizme (akraba, eş-dost kayırmacılığı) ilişkin, işgören algılarının bazı demografik özelliklerine göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu ...