Başlık için Turizm Rehberliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 58, listelenen: 28-47
-
Otel işletmeleri işgörenlerinin davranışsal ve psikolojik güçlendirme algılamalarındaki farklılıklar
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2011)Yönetim alanında geliştirilen yeni strateji, yöntem ve teknikleri dikkate almayan işletmeler, değişimin hızlı bir şekilde yaşandığı iş dünyasında, varlıklarını sürdürmelerinin de ötesinde, piyasadan yok olma tehlikesiyle ... -
Otel işletmeleri işgörenlerinin iş doyum düzeyleri: Sayfiye ve şehir otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2010)Hangi sektörde faaliyette bulunursa bulunsun, bir örgütte çalışan işgörenlerin iş doyumlarının, istedikleri seviyede olması, işgören performansı ve örgütsel verimlilik açısından son derece önemlidir. Bu bakımdan, iş ... -
Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetim işlevi olarak koruma ve geliştirme kapsamındaki uygulamalar ve sorunlar: Afyonkarahisar örneği
(3. International Congress of Socıal Sciences, China to Adriatic, 2016)Turizm sektörü içerisinde en çok çalışanın istihdam edildiği işletmeler arasında yer alan otel işletmelerinde, müşteri tatmininin sunulan hizmetlerin kalitesine bağlı olması, söz konusu işletmelerde yerine getirilen ... -
Otel işletmelerinde operasyonel risk yönetimi: Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2011)Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinin operasyonel risk kapsamındaki uygulamalarını belirleyebilmektir. Bu kapsamda, Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri yöneticilerine anket uygulanmıştır. ... -
Örgütsel sosyalizasyon taktiklerinin işgörenlerin kariyer planlamaları üzerine etkisi: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, otel işletmelerinde uygulanan örgütsel sosyalizasyon taktiklerinin işgörenlerin kariyer planlamaları üzerine etkisini belirlemek amacıyla, İstanbul’da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde ... -
The relationship between managerial ethics perception and professional burnout levels of employee: A comparative study of five-star hotels’ employees between Turkey and Italy
(2011)The purpose of this study is to determine the perceptions of the employees in fivestar hotels their regarding managerial ethics and professional burnout levels and also to present the relationship between managerial ... -
The relationship between professional burnout and job satisfaction levels of employee: A study into employees in hotel enterprises
(2011)The main aim of this paper is to determine the levels of professional burnout and job satisfaction of employees in five-star hotels and to expose the relationship between them. Especially professional burnout has been ... -
Somut olmayan kültürel miras değerlerinin turizme yansımaları: Ebru sanatı üzerine bir inceleme
(2020)Somut olmayan kültürel miras, toplumların sahip olduğu ve kuşaktan kuşağa aktarılan kültürel değerleri ifade etmektedir. Bu miras değerlerinin korunması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması için 2003 yılında UNESCO tarafından ... -
Sosyal kaytarmanın işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2017)Faaliyette bulunduğu sektör türü ne olursa olsun, örgütler ancak insan kaynaklarının özverili çalışmaları neticesinde başarıya ulaşırlar. Çalışanların işlerine yansıttığı bilinçli veya bilinçsiz davranışlar sonucu ortaya ... -
Sürdürülebilir turizm mi? Turizmde sürdürülebilirlik mi? Kavramsal bir tartışma
(Gümüşhane Üniversitesi, 2015)Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma temel kavramlarının turizm sektöründeki yansımaları olarak turizmde sürdürülebilirlik veya sürdürülebilir turizmin kavramsal açıdan analizinin gerçekleştirildiği bu çalışmanın ... -
Sürdürülebilirlik kapsamında termal otel işletmelerinde atık yönetimi uygulamaları: Sandıklı örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı otel işletmelerinde sürdürülebilirlik uygulamalarını ifade eden yeşil otel uygulamasının önemli bir parçasını oluşturan atık yönetiminin uygulanma düzeyini, eksikliklerini, yönetsel uygulamalar bağlamında ... -
Termal otel işletmelerinde personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme sürecindeki uygulamalar ve sorunlar üzerine bir araştırma: Afyonkarahisar örneği
(Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2017)Bu araştırmanın amacı; önemli bir turizm işletmesi türü olan termal otel işletmelerinin, termal otel olmalarının getirdiği özellikler de dikkate alınarak personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme süreçlerinde ... -
Termal otel işletmelerinin insan kaynakları yönetimi işlevleri kapsamındaki uygulamaları ve sorunlar: Afyonkarahisar örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2016)Bir işletmenin en kıymetli sermayesi olarak insan kaynağının etkin bir şekilde yönetilmesi hangi alanda faaliyette bulunursa bulunsun, işletmelerin istediği sonuçlara ulaşmasında başat faktördür. Bu durum faaliyetlerinin ... -
Turist rehberlerine yönelik etik dışı davranışlar: Antalya ili örneği
(I. Ulusal Turizm Rehberliği Kongresi, 12.04.2018)Bu araştırmanın temel amacı Antalya ilinde faaliyet gösteren profesyonel turist rehberlerinin mesleğin icrası sürecinde maruz kaldığı etik dışı davranışların belirlenmesidir. 100 adet turist rehberinden anket tekniği ... -
Turist rehberliği öğrencilerinin yaz stajına yönelik değerlendirmeleri: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği
(Innocation and Global Issues and Congress V, 30.09.2019)Bu araştırmanın amacı, lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin, gerçekleştirdikleri zorunlu yaz stajına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Söz konusu bu amaç doğrultusunda araştırma verilerinin ... -
Turist rehberliği öğrencilerinin yaz stajına yönelik değerlendirmeleri: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği
(Innovation and Global Issues Congres V, 2019)Bu araştırmanın amacı, lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin, gerçekleştirdikleri zorunlu yaz stajına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Söz konusu bu amaç doğrultusunda araştırma verilerinin ... -
Turist rehberliğinde istihdam alanları ile İlgili sorunlar
(2019)Amaç ve Önem: Bu çalışmanın amacı, turist rehberliği mesleğinin istihdam alanlarıyla ilgili yaşanan sorunların genel bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlamaktır. Turist rehberlerinin istihdam alanlarıyla ilgili ... -
Turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılması Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği
(Özel Akademi Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2010)Bu araştırmanın amacı turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin, staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden faydalanılmış olup, oluşturulan ... -
Turizm işletmelerinde hizmetiçi eğitim sorunları ve çözümünde insan kaynakları yönetimi biriminin rolü: Kavramsal bir değerlendirme
(AnadoluBil Meslekyüksekokulu Dergisi, 2016)The achievement of the set goals of the enterprises is one of the most important purposes of the HRM unit. For this purpose, the HRM units perform in-service training activities for employee in order to increase efficiency ... -
Turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi açısından sendikal faaliyetler ve sorunlar üzerine bir değerlendirme
(İş,Güç, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 2018)Yirmi birinci yüzyılda sürekli değişen ihtiyaçlar ve işletmelerde tanımlanan işlerin müşteri memnuniyetine ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak günden güne farklılaşması neticesinde turizm çalışanlarının hem sosyal haklar ...