Öngermeli beton travers üretiminde kendiliğinden yerleşen beton kullanımının araştırılması
Abstract
Demiryolu traversleri, demiryolu araçlarından raylara aktarılan yükleri uygun şekilde alt tabakalara ileten, rayları destekleyen, ekartmanı koruyan ve rayların yatay ve düşey yöndeki hareketlerine dayanacak şekilde hizmet veren üstyapı elemanlarıdır. Öngermeli beton traverslerin yapısal performansları, durabilite özelliklerinin iyi oluşu, servis ömürlerinin yüksek oluşu (60 yıl) gibi üstünlüklerinden dolayı demiryolu hatlarında kullanımı giderek artmaktadır. Son yıllarda beton teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak ortaya çıkan bir beton türü de kendiliğinden yerleşen beton (KYB) türüdür. KYB’nin geleneksel betonlara göre daha akıcı olması, minimum işçilik gerektirmesi, ekonomik olması, hızlı uygulanması, sık donatılı kalıpları kolaylıkla doldurabilmesi vb. özelliklerden dolayı geleneksel betonlara göre daha yüksek performans elde edilir. Bu tez çalışması kapsamında 8 farklı granülometri de KYB dizaynı gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda KYB ile travers üretimleri yapılmıştır. Böylece KYB olarak farklı granülometri de üretilen beton traverslerin öngerme yüklerine karşı davranışları ve yük taşıma kapasitelerindeki değişimler de araştırılmıştır. Railway sleepers are track elements which carry the loads transferred from the vehicles to the rails as properly, supporting the rails, protect the gauge width and serve to withstand the horizontal and vertical movement of the rails. The use of prestressed concrete sleepers are increasing day to day due to the some advantages such as structural performance, good durability characteristics, high service life (60 years). In recent years, an innovative concrete type that has emerged in parallel with the developments in concrete technology is self-compacting concrete (SCC). Because SCC is more fluent than conventional concrete, requires minimum labor, economical, fast application, easy to fill molds, etc. so higher performance than conventional concrete. In this thesis, SCC designs with eight different granulometry were performed. Thus, the changes in the physical, mechanical and durability properties of the concretes were investigated. At the same time prestressed concrete sleepers production were performed. Also, the behavior of SCC specimens to against pre-stressing loads and changes in their load-bearing capacities were investigated.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]