Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkar, Erkan
dc.contributor.authorAkar, Yaşar Fatih
dc.date.accessioned2019-10-30T07:31:04Z
dc.date.available2019-10-30T07:31:04Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7112
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ihracat firmalarının sosyal medya kullanım amaçlarını ve mevcut kullanım durumlarını ortaya koymaktır. İhracat firmalarının sosyal medya kullanım amaçlarına ilişkin literatürün az olması bu çalışmanın önemini arttırmaktadır. Bu çalışmada Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği’ne kayıtlı 16 ihracat firması yetkilileriyle derinlemesine mülakat yapılmıştır. Katılımcıların verdikleri cevaplar ses kayıt edici cihazla ortalama 15 dakikalık sürelerle kaydedilmiş ve tüm görüşmeler Word ortamında metin formatına dönüştürülmüştür. Nicel veriler için SPSS 21.0, nitel veriler için Nvivo 12 programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; ihracatçı firmaların sosyal medyayı ürünleri pazarlamak, firma imajına katkı sağlamak, yeni iş ortakları, bayiler ve tedarikçiler bulmak, müşteri ile iletişim kurmak, müşterileri AR-GE’ye dâhil etmek, yeni insan kaynakları bulmak ve firma içi bilgi, fikir veya görüş alışverişi yapmak amacıyla kullandıkları ortaya çıkmaktadır. En çok kullanılan sosyal medya siteleri ise sırasıyla Facebook, Instagram, LindkedIn ile Twitter ve YouTube’tur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the purpose of the use of social media and the current usage of export companies. Limited researches in export companies' purpose of using social media increase the importance of this research. In this study, in-depth interview technique is applied to representatives of 16 export companies registered to the Western Mediterranean Exporters Union. 15 minute interviews are recorded with voice recorders and then audio recordings are converted to text format in MS Word. Quantitative data is evaluated with SPSS 21.0 and qualitative data is evaluated with Nvivo 12. Findings of the study reveal that social media is used for product marketing, increasing the image of the company, finding new business partners, dealers and suppliers, communicating with customers, involving customers to R&D process, finding new employees, and exchanging data, ideas and opinions within the company. Also, most commonly used social media platforms are Facebook, Instagram, LinkedIn with Twitter, and YouTube respectively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medya Pazarlamasıen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectİhracaten_US
dc.subjectDış Ticareten_US
dc.titleİhracat firmalarının sosyal medya kullanım amaçları: baib (batı akdeniz ihracatçılar birliği) örneğien_US
dc.title.alternativePurposes of usıng socıal medıa for export enterprıses: baıb (western medıterranean exporters unıon) sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster