Otel işletmelerinde dış kaynak kullanımının tercih edilmemesi: Termal oteller üzerine bir araştırma
Abstract
Bu araştırmanın amacı, termal otel işletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı (DKK) stratejisinin tercih edilmeme nedenlerinin saptanmasıdır. Araştırma verileri, Türkiye’de faaliyet gösteren ve DKK uygulamayan 42 adet termal otel işletmesinden anket tekniği ile elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda termal otel işletmelerinin DKK tercih etmemesinde etkili olan unsurların işletme kaynaklı ve tedarikçi firma kaynaklı olmak üzere iki temel kategoride toplandığı ve tedarikçi firma kaynaklı nedenlerin daha etkili olduğu saptanmıştır. İşletme kaynaklı nedenler arasında ilgili alanda kontrolü kaybetme riski ve DKK’nın işletme personelinde gelecek kaygısı yaratması ön planda iken, tedarikçilerin istikrarlı olmaması, tedarikçi firma personelinin adaptasyon sorunu yaşaması ve uygun olmayan firma imajı tedarikçi firma kaynaklı nedenlerin temelini oluşturmaktadır. Diğer yandan termal ünitelerin otelin imajını oluşturan ana unsurlar olarak yöneticiler tarafından temel yetenek şeklinde değerlendirildiği ve bu nedenle DKK uygulamasına başvurulmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Termal otel işletmelerinde DKK tercih edilmemesi nedenlerinin otelin özellikleri ve yöneticilerin demografik özelliklerine göre farklılaşmaması ise araştırmanın bir diğer önemli sonucudur. The aim of this study is to determine the reasons why thermal hotels do not pursue outsourcing strategies. Data of the study has been obtained from 42 thermal hotels which are not outsourcing and operating in Turkey via questionnaire technique. The results of the study indicates that the effective factors in not pursuing outsourcing in thermal hotels centre on two main categories namely hotel-based reasons and supplier-based reasons. It was also figured out that supplier-based reasons have been more effective in not pursuing outsourcing. Among the hotel-based reasons, the risk of losing control over relevant area and the causing future anxiety in hotel staff have been come to the forefront while supplier-based reasons depend on suppliers not being steady, adaptation problems among suppliers’ staff and ineligible image of suppliers. Further, it is concluded that hoteliers do not outsource due to the fact that they concern with thermal units as fundamental elements-core competencies- for the hotel image. What constitutes the important conclusion of the study is that the reasons for not outsourcing do not differ by hotel’s features and demographics of the hotel managers.
Source
Turizm Akademik DergisiVolume
3Issue
2Collections
- Makaleler [28]