Yeşil bilinç düzeyinin ve yeşil göz boyama sonucunda oluşan şüpheciliğin turistlerin davranışsal niyetlerine etkisi
Abstract
Bu çalışma temel olarak bireylerin yeşil girişimlere yönelik bilinç düzeyleri ile
otel işletmelerinin yeşil pazarlama faaliyetleri sonucunda bireylerin zihninde
oluşan yeşil göz boyama algısının ortaya çıkardığı şüpheciliğin, turistlerin
davranışsal niyetine etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Söz konusu
değerlendirmeyi yapmak üzere Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren yeşil
yıldızlı termal otel işletmelerini ziyaret eden 211 misafir ile şehir turu esnasında
anket tekniğiyle araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin
çözümlenmesi sürecinde tanımlayıcı analizlerden (yüzde ve frekans), yeşil göz
boyama faaliyetlerine ilişkin bilinç düzeyinin ve şüpheciliğin davranışsal niyetler
ile ilişkisini saptamak amacıyla Korelasyon analizinden ve değişkenler arasındaki
etkinin ortaya çıkarılmasında ise Regresyon analizinden yararlanılmıştır. Elde
edilen sonuçlara göre misafirlerin yeşil girişimlere yönelik bilinç düzeylerindeki
1 (bir) birimlik artışın, davranışsal niyetlerinde 0.634 düzeyinde artışa neden
olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan misafirlerin otel işletmelerinin yeşil
girişimlerine yönelik şüphe duymadıkları, dolayısıyla şüphenin davranışsal
niyetler üzerinde etkisi olmadığı tespit edilmiştir.
Source
18. Ulusal Turizm KongresiCollections
- Bildiri Metinleri [24]