Kuşaklar bağlamında marka aşkının marka sadakatine etkisi: Afyonkarahisar’da bir araştırma
Abstract
Markalara duygusal olarak kendilerini yakın hissedip müşterilerin bağlanmalarını sağlayan durum; marka aşkı olarak değerlendirilir. Yapılan akademik çalışmalar marka aşkının, güçlü duygusal sonuçlara neden olduğunu ve bunun sonucunda da marka sadakati gibi davranışsal sonuçlara yol açtığını belirtmişlerdir. Tüketici ile marka arasında var olan markanın aşkının güçlü olması, işletmelerin kendilerini değiştirerek yeniliklere açık olmalarına bağlıdır. Bu nedenle, şirketlerin fonksiyonel niteliklerinin ötesine geçerek ve ürünlerini tüketen kişilerin deneyimlerini artırarak ürünlerini pazarlamaları gerekir.
Bu çalışmanın amacı X,Y ve Z kuşağı tüketicilerinin marka aşkının marka sadakatine etkisini tespit etmektir. Bu amaçla oluşturulan hipotezlerin test edilmesi için iki ayrı ölçekten oluşan anket ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Anketler “kolayda örneklem yolu” ile Afyonkarahisar ilinde yaşayan 300 X, Y ve Z kuşağı tüketicilerine uygulanmıştır.
Toplanan verilerde istatistiksel analizlerin yapılma aracı olan SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Science) paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verileri analiz etmek için frekans, ortalama, yüzde alma gibi yöntemler kullanılmıştır. Normal dağılım göstermeyen üç ve üzeri grupların analizi için Kruskal-Wallis H Testi, niteliksel verilerin analizinde ise Mann-Whitney U Testi kullanılarak veriler analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, X, Y ve Z kuşağı tüketicilerinin marka aşkının marka sadakati üzerinde anlamlı etkisi olduğunu göstermektedir. The situation that makes the customers feel emotionally close and connects customers; brand love. In their academic studies, they stated that the love of the brand caused strong emotional results and consequently caused behavioral consequences such as brand loyalty. The strong love of the brand that exists between the consumer and the brand depends on the fact that the enterprises are open to innovations by changing themselves. Therefore, companies need to market their products by going beyond their functional qualities and increasing the experiences of people who consume their products.
The purpose of this study is to determine the effect of brand love on brand loyalty of X, Y and Z generation consumers. To test the hypotheses created for this purpose, two different scales were used as a questionnaire. The questionnaires were applied to 300 X, Y and Z generation consumers living in Afyonkarahisar province through "convenience sampling method".
SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Science) package program, which is used for statistical analysis, was used in the data collected. In order to analyze the data obtained in the research, methods such as frequency, average and percentage were used. The Kruskal-Wallis H Test was used for the analysis of three and more groups that did not show normal distribution and the data were analyzed and interpreted using the Mann-Whitney U Test for the analysis of qualitative data. According to the results, X, Y and Z generation consumers brand love have a meaningful effect on brand loyalty.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Tüketicilerin satın alma niyetiyle ilişkili faktörlerin analizi: Afyon lokumuna yönelik bir çalışma
Uyar, Ahmet; Demirci Arı, Ummahan Tuğçe (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 04.04.2024)Son yıllarda gelişen teknoloji ile birlikte mal ve hizmet çeşitliliğinde artış gözlenmektedir. Bu artış ile birlikte işletmeler, benzer özellikler gösteren mal ve hizmetlerin ayırt edilebilmesi için markalaşma yoluna ... -
Marka bağlılığının tüketici satın alma davranışları üzerine etkisi: X,Y,Z kuşaklarının karşılaştırmalı analizi
Coşkun, Merve (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Marka kavramı son yıllarda giderek önemi artan bir pazarlama bileşenidir. Marka sayesinde tüketiciler bir ürünü rakiplerinden kolayca ayırt edebilmektedir. Marka çeşitli sembollerden, isimlerden, şekillerden oluşur. ... -
Marka Yayılımına İlişkin Tüketici Tutumları Üzerinde Etkili Olan Faktörlerin ve Etki Seviyelerinin Ürün Kullanıcısına Göre Değişmesi
Turhan, Gülden (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2009)Marka yayma stratejisi, tamamen farklı bir ürün kategorisine girmek veya markanın var olan ürün hattına yeni bir ürün ilave edilmesi ile yeni bir pazar bölümü elde etmek için yeni bir üründe bilinen marka isminin ...