Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğdu Bülent
dc.contributor.authorAkın Vesile
dc.date.accessioned2019-11-15T08:30:51Z
dc.date.available2019-11-15T08:30:51Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7171
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı,7. sınıf Fen Bilimleri dersinde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) uygulamalarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve FeTeMM’e yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Ayrıca, öğrencilerin yapılan FeTeMM uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu biri deney grubu (n=18), diğeri kontrol grubu (n=21) olmak üzere toplam 39 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubunda dersler, FeTeMM uygulamalarına yönelik olarak işlenirken kontrol grubundaki dersler, 2013 Fen Bilimleri dersi öğretim programında belirtilen yöntem ve teknikler kullanılarak işlenmiştir. Araştırmada nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yöntem desenlerinden “İç İçe Desen” kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak Aydoğdu, Tatar, Yıldız ve Buldur (2012) tarafından geliştirilen Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği, Faber, Unfried, Wiebe, Com, Townsend ve Collins (2013) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Yıldırım ve Selvi (2015) tarafından uyarlanan Ortaokul Öğrencilerinin STEM’e Karşı Tutumu Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen FeTeMM Uygulamalarına Yönelik Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda FeTeMM uygulamalarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve FeTeMM’e yönelik tutumlarına olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. Ayrıca, araştırmada deney grubundaki öğrenciler konuyu daha iyi yorumladıklarını, derslerin eğlenceli geçtiğini, el becerilerinin geliştiğini, Fen Bilimleri dersini diğer alanlarla ilişkilendirebildiklerini, derse ilgisi olmayan öğrencilerin bile ders ile oldukça ilgili olduklarını belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the effects of STEM activities in seventh grade science courses on the students’ science process skills and attitudes towards STEM and to determine the students’ opinions about STEM activities performed. Besides, the study group of this research was formed by 39 seventh grade students including one experimental group (n=18) and one control group (n=21). The courses in the control group were conducted using the method and techniques specified in the 2013 Science curriculum while in the experimental group they were conducted with STEM activities. In this study, “Embedded Design”, one of the mixed method designs where qualitative and quantitative methods are used together, was used. As data collection tools; “Science Process Skills Scale” developed by Aydoğdu, Tatar, Yıldız and Buldur (2012), “Secondary School Students’ Attitudes towards STEM Scale” translated into Turkish by Yıldırım and Selvi (2015),and “Semi-structured Interview Schedule for STEM Activities” developed by the researcher were used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFeTeMM, bilimsel süreç becerilerien_US
dc.subjectFeTeMM’e yönelik tutumen_US
dc.subjectortaokul öğrencilerien_US
dc.titleFetemm uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin fetemm’e yönelik tutumlarına, bilimsel süreç becerilerine ve meslek seçimlerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of stempractices on seventh grades’ attitudes toward stem, science process skills and career choiceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAkın, Vesile


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster