Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNakilcioğlu İsmail Hakkı
dc.contributor.authorIşıklı Hasan Gürcan
dc.date.accessioned2019-11-25T10:22:02Z
dc.date.available2019-11-25T10:22:02Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7195
dc.description.abstractGünümüzde geleneksel medya kullanımı oldukça fazladır, ancak teknolojik gelişmeler ve internet bu dengeyi değiştirmeye başlamıştır. Sosyal medya kullanımı her geçen gün artmakta ve tüketiciler geleneksel medya yerine sosyal medyayı daha çok tercih etmektedirler. Sosyal medya, insanlara kendilerini ifade edebilme, kendi düşüncelerini, görüntülerini internet ortamında diğer insanlarla paylaşabilme imkânı tanımaktadır. İnternetin televizyonu haline gelen YouTube mecrası insanların kendi yayınlarını yapmasına, videolarını paylaşmasına imkân sağlamakta, diğer sosyal medya ağları da birbirini desteklemektedir. Davranışlarıyla, düşünceleriyle, hazırladıkları görsellerde temel grafik tasarım ve video oluşturma teknikleriyle insanlar kendi markalarını oluşturmakta ve kişisel markalaşma süreçlerini sosyal medya aracılığıyla yürüterek büyük kitlelere ulaşabilmektedir. Tezin ilk bölümünde genel olarak geleneksel medya ve sosyal medya kavramlarıyla bunlar arasındaki farklılıklardan söz edilmiştir. İkinci bölümde video paylaşım ağı YouTube’dan, YouTuber’lıktan, marka ve kişisel markalaşmadan bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde temel grafik tasarım ilkeleri ve temel video oluşturma tekniklerine yer verilmiştir. Son bölümde ise YouTube’da Türkçe içerik üreten popüler isimlerin, YouTube kanallarındaki görseller ve 2018 yılında en çok izlenen videoları temel grafik tasarım ve video oluşturma tekniklerine göre incelenip kişisel markalaşma açısından yorumlanmaya çalışılmıştır. Kişisel markalaşmanın sosyal medya tarafında en önemli etkenlerden birisi görselliktir. İnternet ortamında kendi markasını oluşturmak isteyen bireyler, kendilerine uygun bir kurumsal kimlik inşasına giderler. YouTube üzerinden kişisel markalaşma sürecinde başarılı olarak tanımlanan insanların en genel özelliği düzenli bir paylaşım planına sahip olmaları ve bir duruşları olduğu düşünülmekte. Aynı zamanda içerik seçimleri, görüntü kalitesi, görsel ögelerin kullanımı, diksiyon, giyim, iletişim becerileri gibi bir çok etken, sıralamalarda zamanla öne çıkmalarına ve kendi isimlerinin bir marka değerini oluşturmalarına yardımcı olabilmektedir.en_US
dc.description.abstractNowadays, traditional media usage is quite high but technological improvements and internet began to change this balance. Using of social media increasing day by day and consumers prefer social media instead of traditional media. Social media, allows the people for self-expression and allows sharing own thoughts and visuals with other people. YouTube, which has become the Internet's television allows people for make their own publications, share videos. Other social media platforms support each other. People, prepare visual with their behavior and thoughts. People can create own brand, make own personal branding process and can reach large masses through social media with basic graphic design and video creation techniques. In the first part of the thesis generally explain traditional media and social media concepts and differences. In the second part of the thesis explain about Youtube, become Youtuber and brand and personal branding. In the third part of the thesis explain about basic graphic design principles and basic video creation techniques. In the last part of the thesis tried to examine images on YouTube channels and most watched videos in 2018 of popular names producing Turkish content in terms of personal branding and tried examine according to basic graphic design and creating video techniques. One of the most important factors of personal branding in social media is visuality. Individuals who want to create their own brand on the internet, start to the construction of an appropriate corporate identity. People who have been described as successful in personal branding through YouTube are considered to have a regular sharing plan and a stance. At the same time, content selections, image quality, use of visual elements, diction, clothing, communication skills many factors such as, can stand out in the rankings over time and can help their own names to create a brand value.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKitle iletişimi,en_US
dc.subjectsosyal medya,en_US
dc.subjectgrafik tasarımıen_US
dc.titleKişisel markalaşma bağlamında youtube içeriklerinin görsel tasarım açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestıgatıon of youtube contents ın the context of personal brandıng ın terms of vısual desıgnen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorHasan, Gürcan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster