Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak Gürbüz
dc.contributor.authorKarataş Soner
dc.date.accessioned2019-11-25T10:24:40Z
dc.date.available2019-11-25T10:24:40Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7224
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, 5. sınıf ortaokul öğrencilerinin matematik dersi, fen bilimleri dersi ve Türkçe dersi kazanım düzeylerini belirlemek ve bu üç dersin kazanımlarına ulaşma düzeyleri arasındaki ilişkilerin veri madenciliği yöntemi ile ortaya koyabilmektir. Araştırmanın örneklemini ise 2017-2018 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde öğrenim gören ve bütün ortaokullardan seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 4.564 adet beşinci sınıf öğrencilerinden oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, matematik, fen bilimleri ve Türkçe dersleri kazanımları ile ilişkili başarı testi oluşturulmuştur. Oluşturulan başarı testi ile veriler toplanmış ve toplanan veriler veri madenciliği yöntemi ile WEKA programında analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin matematik dersi kazanımlarına ulaşma başarı düzeylerinin 100 üzerinden ortalama 49,52, olduğu, Türkçe dersi başarı düzeylerinin 54,95 olduğu ve fen bilimleri dersi kazanım düzeylerinin 52,3 olduğu saptanmıştır. Diğer bir ifade ile öğrencilerin Matematik, Türkçe ve Fen bilimleri dersleri kazanımları ulaşma düzeyleri düşük düzeydedir. Araştırmada ayrıca; fen bilimleri dersi; yıkıcı doğa olaylarından korunma yollarını ifade eder ile “canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır kazanımlarının ve matematik dersi kazanımlarından olan “bir bütün 10, 100 veya 1000 eş parçaya bölündüğünde, ortaya çıkan kesrin birimlerinin ondalık gösterimle ifade edilebileceğini belirler” kazanımlarının diğer kazanımlara ilişkin soruların çözümüne doğrudan etkisinin olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine the level of achievement of mathematics, science and Turkish lessons of 5th grade secondary school students and to reveal the relationships between the achievement levels of these three courses with data mining method. The sample of the study consisted of 4,564 fifth grade students who were educated in Afyonkarahisar in 2017-2018 academic year and were selected by random sampling method from all secondary schools. As a data collection tool, achievement test related to mathematics, science and Turkish course acquisitions was established. The data were collected by the achievement test and the data were analyzed by WEKA program with data mining method. According to the research findings; It is determined that the achievement level of students is 49.52 out of 100, the achievement level of Turkish lesson is 54.95 and the achievement level of science lesson is 52.3. In other words, students' achievements in Mathematics, Turkish and Science courses are low. Students' mathematics achievement levels are the lowest; ‘Eder predicts a specified area in square centimeters and square meters.’ the success percentage of gain is 20.87, ‘determines and draws the basic elements of rectangular, parallelogram, rhombus and skew.’ The success percentage of gain is 22.17, ‘understands the relationship between the digits of the digit and the value of the digit’ the success percentage of the gain is 24.98. When we look at the relationship between the achievements of mathematics lesson; The most important and highly correlated and related to the other three different gains are “collects the data related to the research questions, shows them by frequency table and column graph” and adds and subtracts with up to five digits natural numbers ”. Also in the research; science lesson; ‘refers to the ways of protection from destructive natural phenomena’ and ‘classifies by giving examples to living things and classifies them according to their similarities and differences’ and ‘determines the units of the resulting fraction can be expressed in decimal notation when one whole of mathematics course gains is divided into 10 equal parts.’ it has been found to have a direct effect on the solution.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşinci sınıfen_US
dc.subjectDers kazanımlarıen_US
dc.subjectVeri madenciliğien_US
dc.titleOrtaokul 5. sınıf öğrencilerinin matematik, fen bilimleri ve Türkçe dersleri kazanımlarına ulaşma düzeylerinin incelenmesi: veri madenciliği çalışması (Afyonkarahisar örneklemi)en_US
dc.title.alternativeİnvestigation of the levels of secondary school 5th grade students’ learning outcomes of mathematics, science and Turkish courses a data mining study (Afyonkarahisar sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKarataş, Soner


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster