Denizli’nin bir destinasyon olarak pazarlanmasında termal turizm kaynaklarının bilinirliği: üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma
Abstract
Denizli ili sahip olduğu jeolojik kaynaklar ile ülkemizin önde gelen termal kentlerinden biridir. Tarihi eserlerin etrafında yer alan zengin termal kaynakları ile birçok termal destinasyonun önüne geçmektedir. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından ilan edilen termal turizm merkezleri ile, şehrin ekonomik ve sosyo-kültürel hayatına katkı sağlayarak, Denizli destinasyonun sürdürülebilir bir kür kenti olması amaçlanmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için, termal turizm kaynakları ile insanların zihinlerinde kalıcı hale gelerek, destinasyon pazarlaması faaliyetleri yürütülmektedir.
Bu kapsam da araştırmanın amacı Denizli il merkezinde öğrenim gören öğrencilerin Denizli’de termal turizm faaliyetleri ile ilgili olarak bilinirlik düzeylerinin ortaya konulmasıdır. Belirlenen amaç doğrultusunda Denizli il merkezinde okuyan 450 öğrenci üzerinde anket uygulanarak, elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı verilerin analizlerinde; yüzde, frekans ve aritmetik ortalama değerleri, değişkenler arası anlamlı farklılıkların belirlenmesinde ise veriler normal dağılım göstermediğinden dolayı parametrik olmayan testler Mann-Whitney U Testi ve Kruskal- Wallis H Testi analizlerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizin sonucuna göre; Denizli’de öğrenim gören öğrencilerin Denizli’de termal turizm faaliyetlerinin bilinirliğinin; yaşlarına, memleket bilgilerine, Denizli’de yaşama sürelerine, yararlandıkları bilgi kaynaklarına göre anlamlı bir farklılık olduğunu gösteren hipotezler kabul edilmiştir. Denizli is one of the most outstanding thermal cities with its geological resources in our country. Denizli overtakes many thermal cities with its thermal resources which locates around historical artfacts. Denizli is aimed at being a sustained cure travel city by contributing socio-cultural and economical life withthe thermal tourism centers which were declared by the ministry of culture and tourism. In order to achieve this purpose, destination marketing activities are carried out becoming permanent in the minds of people with thermal tourism resources. The purpose of this study is to determine the awarennes of the students studying in Denizli about the thermal tourism activities of Denizli.
In this context, the data oblained by applying survey on 450 students by studying in Denizli city centre was analyzed. While frequency, arithmatic mean and percent valves were used in the analys of descriptive data, in determing meaningful differences among variables, nonparametric test, Mann-Whitney U Test and Kruskal Walls H test were benefiled because the data wasn’t normally disturbuted in determining meaningful differences among variables. According to the results of analyses, the hyppotheses showing the awareness of the students studying in Denizli, absout the thermal tourism activities of Denizli change meaningfolly according to their age, hometown information, life times in Denizli and the information resources they benefited from were accepted.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]