Rhombıc hareket mekanizmalı bir stırlıng motorunda farklı çalışma akışkanlarının motor performansına etkilerinin incelenmesi
Abstract
Bu çalışmada, rhombic hareket mekanizmasına sahip bir beta tipi Stirling motorunun performans testleri, LPG yakıcı bir ısıtıcı kullanılarak hava ve helyum olmak üzere iki farklı çalışma akışkanı ile gerçekleştirilmiştir. Motorda sürtünmeleri azaltmak amacıyla rhombic hareket mekanizması kullanılmıştır. Deneyler 700±10 °C sıcak uç ve 27±5 °C soğuk uç sıcaklığında 2, 3, 4, 5, 6 ve 7 bar şarj basınçlarında gerçekleştirilmiştir. Çalışma akışkanı olarak hava ile yapılan deneylerde maksimum motor momenti ve motor gücü 6 bar şarj basıncında 455 dev/dk motor devrinde sırasıyla 12,13 Nm ve 578,32 W olarak ölçülmüştür.Helyum ile yapılan deneylerde ise maksimum motor momenti ve motor gücü 7 bar şarj basıncında sırasıyla 552 dev/dk motor devrinde 11,76 Nm ve 640 dev/dk motor devrinde 684,39 W olarak elde edilmiştir. Inthisstudy, performancetests of a beta typeStirling engine withrhombicdrivemechanismwerecarriedoutwithtwodifferentworkingfluids as airandheliumusing a LPG burnerheater. Inordertoreducefriction in the engine, rhombicdrivemechanismwasused. Theexperimentswerecarriedout at 700±10 °C hot endand 27±5 °C coldendtemperatureand at 2, 3, 4, 5, 6 and 7 bar chargepressures. Themaximum engine moment and engine powerweremeasured as 12,13 Nmand 578,32 W at 6 bar chargepressureand 455 rpm in theexperimentswhich is carriedoutwithair as theworkingfluid.Intheexperimentswithhelium, themaximum engine moment and engine powerwereobtained as 11,76 Nm at 552 rpmand 684,39 W at 640 rpm at 7 bar chargepressure, respectively.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]