İlköğretim müzik derslerinde Türk Müziği kullanımına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Citation
Adar, Ç. (2019). İlk ve Ortaöğretim Müzik Derslerinde Türk Müziği Kullanımına Yönelik Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. YEDİ: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi. Kış 2019 (21), s. 61-75.Abstract
Müzik eğitimi, her döneminde farklı gelişmelere açık kültürel değerlerine önem veren bireylerin ve toplumların yaşantısında önemli bir yere sahiptir. Ülkemizde müzik eğitimi; amatör, mesleki ve genel müzik eğitimi olarak üç farklı adlandırma altında fakat birbiriyle doğrudan ilişkili olarak sürdürülmektedir. Müzik eğitimi ile ilk olarak eğitim almaya başladığımız ilkokul, ortaokul ve lise dönemlerinde tanışırız. Burada aldığımız eğitim flüt ve melodika ağırlıklı bir eğitim şeklinde gerçekleşir. Son yıllarda konservatuvarlara da öğretmenlik hakkı verilmesi ile birlikte okullarda Türk müziği çalgıları da derslerde dinletilmeye başlanmıştır.
Bu çalışma, okullarda verilen müzik dersinde Türk müziğini kullanma durumları ve Türk müziğine bakış algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın sonunda elde edilecek verilere ulaşabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden görüşme formu ve anket tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın müzik eğitimine yönelik alanlarda yapılan çalışmalara katkı sağlayacağı ve alanında özgün bir çalışma olduğu düşünülmektedir Music education has an important place in the life of individuals and societies who give importance to cultural values that are open to
different developments in every period. Music education in our country; As amateur, professional and general music education, it is carried out under three different nomenclature but in direct relation with each other. We are first introduced to music education in primary,
secondary and high school years. The training which we received here is in the form of flute and melodica. In recent years, The instruments of Turkish music have started to be played to courses with the granting of the right to work as a teacher in the conservatories.
The aim of this study was to determine the teachers’ desire to use Turkish music in music lessons given in schools and their
perceptions about Turkish music. At the end of the study, interview and questionnaire technique were used to reach the data to
be obtained. It is thought that the study will contribute to the studies conducted in the fields of music education and is a unique
study in the field.
Source
YEDİ: Sanat, Tasarım ve Bilim DergisiIssue
21URI
https://hdl.handle.net/11630/7684https://dergipark.org.tr/tr/pub/yedi/issue/40942/471813
https://doi.org/10.17484/yedi.471813
Collections
- Makaleler [1]