Meslek yüksekokulları pazarlama programında simülasyonla öğretime yönelik bir yazılım modeli önerisi
Abstract
Bilim ve teknolojide meydana gelen gelişmeler işletmelerde iş yapış şekillerini kolaylaştırmış,
bu da eğitim camiasında yansımalara sebep olmuştur. Günümüzde öğrenmede kalıcı mantığı
kazandırmak amacıyla bilgisayar ortamında gerçekleştirilen değişik uygulamalarla öğrencilerin
daha rahat anlayabilmeleri ve öğrenmenin tam gerçekleşebilmesi için yeni ortamlar
oluşturulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, pazarlama mesleği ile ilişkili farklı derslerde
öğrencilerin daha rahat anlayabilmesi ve uygulamalı deneyimlere ihtiyaç olduğunun
düşünülmesinden dolayı bilgisayar ortamında gerçekleştirilen bir simülasyon programıyla
bilişsel öğrenme ortamını öğrencilerde yaşatacak bir model program geliştirilmeye çalışmaktır.
Geliştirilen bu program planogram temeline dayanmakta olup, “Perakende Yönetimi , “Satış
Saha Planlaması “,“Satış Yönetimi” ve“Tedarik Zinciri Yönetimi” gibi Pazarlama bölümünün
bazı derslerinde yerleşim ve kategori kapsamındaki konuları anlatmada yardımcı bir ders aracı
olarak düşünülmüştür. Ancak program modelinin geliştirmesindeki sınırlılıklar; önlisans
düzeyinde bilgi kullanımı, zaman, kullanım kolaylığı ve maliyet çerçevesinde
sınırlandırılmıştır.
Yazılım modelinde dört katlı rafların sekiz farklı bölüm kapsamında bir düzenek olarak sanal
bir yerleşim düzeneği oluşturulmuştur. Farklı şekillerde ve boyutlarda değişik ürünler bu
rafların sağ tarafında yer almaktadır. Bu oluşturulan ürünlerin öğrenciler tarafından raflara en
uygun şekilde mouse yardımıyla sürüklenip bırakılarak yerleştirmeleri düşünülmüştür. Son
olarak da öğrencilerin kendi yerleştirdikleri ve olması gereken raf düzenini görsel olarak
karşılaştırılmasını görmeyi sağlayıcı bir ortam sunulmaya çalışılmıştır. “AKÜMRDÖP (Afyon
Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Raf Düzenleme Öğretme Programı)”, nesne
yönelimli olup, öğrencilere hızlı uygulama geliştirme şansı tanıyan ve kullanımı kolay olan
Windows tabanlı C# programlama dilinde yazılmıştır. Bu geliştirilen model görsel olarak daha
çok akılda kalacağı için basit bir programla öğrencilerin eğitimine katkıda bulunabileceği
düşünülmektedir. The developments in science and technology made the ways of transacting business easier in
the establishments and this had reflections in the education community as well. Today new
environments are created so that students can understand better and teaching is entirely
performed by various applications in the computer in order to provide permanent learning. The
aim of this study is to spend effort in developing a model which will sustain cognitive learning
environment by a simulation program made in the computer environment since it is thought that
students need to understand easier in different courses related to marketing and to have applied
experiences. This program which has been developed is based on the planogram basis and is
thought as supplementary course material in explaining subjects within the context of settlement and category in some courses of the department of Marketing such as “Retaıl Management”, “
Fıeld Sales Planning” , “Sale Management” and “Supply Chain Management”. However, the
limitations in developing program model are the use of information at the college level, time,
convenience in use, and cost.
A virtual settlement mechanism is formed as a mechanism within the context of eight different
departments of four-story-shelves in the software model. Various products in different shapes
and dimensions take place on the right side of the shelves. It has been thought that these
composed products will be nudged by the help of mouse and will be placed. Finally, an
environment that will make it possible to make a visual comparison between the shelf
organization that the students themselves made and the ideal shelf organization that must be.
“AKÜMRDÖP (Afyon Kocatepe University Vocational Schools Shelf Organization Teaching
Program)” is object-oriented, gives students the chance to develop applications fast and is
written in Windows-based C# programming language which is easy to use. Since this developed
model will be remembered more visually, it is thought that a simple program will contribute to
the students’ education.
Source
8. Uluslararası Meslek Yüksekokulları SempozyumuCollections
- Bildiri Metinleri [28]