Öğrencilerin uygulamalı mutfak workshoplarına yönelik tutumlarının faktör analizi ile incelenmesi
Citation
Poyraz, M. (2018). Öğrencilerin Uygulamalı Mutfak Workshoplarına Yönelik Tutumlarının Faktör Analizi İle İncelenmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek.1), 324-346.Abstract
Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde mutfak eğitimi üniversitelerin başta turizm fakülteleri olmak üzere çeşitli fakülte ya da yüksekokullarının bünyesinde aşçılık, yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ya da gastronomi ve mutfak sanatları gibi programlarda verilmektedir. Gastronomi alanında hizmet vermek, uzmanlaşmak ve profesyonelleşmek isteyen öğrencilerin bu konuda akademik eğitim almaları zorunluluk haline gelmiştir. Bunun yanı sıra, edinilen bilgilerin uygulamalara yönelik mutfak üzerine düzenlenen workshop etkinlikleri ile pekiştirilmesi ve beceri kazanılması büyük önem teşkil etmektedir. Bu araştırmada, lisans düzeyindeki gastronomi ve mutfak sanatları bölümü öğrencilerinin uygulamalı mutfak workshop etkinliklerine yönelik tutumlarının incelenmesi için bir ölçek geliştirme çalışması yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Afyon Kocatepe Üniversitesi Turizm Fakültesi bünyesinde yer alan Gastronomi ve Mutfak Sanatlı Bölümü’nde aktif olarak kaydı devam eden 401 öğrenci oluşturmakta olup, herhangi bir örnekleme alınmadan tam sayım yapılmıştır. Tanımlayıcı nitelik taşıyan bu araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş ve veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. 2017 Aralık ayında uygulanan anketler neticesinde, 276 adet tam dolu anket dikkate alınarak elde edilen verilere ilişkin frekans analizi ile faktör analizi yapılmış ve verilerin analizinde SPSS 18.00 istatistik paket programı kullanılmıştır. Çalışmada uygulanan açıklayıcı faktör analizi sonucunda ortaya çıkan, 3 faktör ve 19 maddeden oluşan ölçeğin istatistiksel açıdan geçerli ve güvenilir olduğu, öğrencilerin eğitim programı dışında özel olarak düzenlenen mutfak workshoplarına yönelik tutumlarını belirli bir düzeyde ölçtüğü tespit edilmiştir. In Turkey, culinary education in level of higher
education is given in programs such as cooking,
food and beverage management, gastronomy
or gastronomy and culinary arts which are in
various faculties or vocational schools,
especially under the faculty of tourism.
Students who want to serve, specialize and
become professional in the field of gastronomy
have become obliged to take academic
education in this subject. In addition to this, it
is very important to consolidate and achieve
skills the acquired knowledge with workshop
activities that organized on the kitchen
practice. In this study, a scale development
study was carried out to examine the attitudes
of undergraduate students of gastronomy and
culinary arts to applied kitchen workshop
activities. The population of the research
consists of 401 students who are actively
enrolled in the Department of Gastronomy and
Culinary Arts at the Faculty of Tourism of Afyon
Kocatepe University and a full count was made
without taking any samples. Quantitative
research method was adopted in this
descriptive research and survey technique was
used as data collection method. In the result of
the questionnaires applied in December 2017,
276 full-filled questionnaires were taken into
consideration and both of the frequency and
factor analysis were performed on the
obtained data through SPSS 18.00 statistical
package program. It was determined that the
scale consisting of 3 factors and 19 variables as
a result of explanatory factor analysis applied
in the study is statistically valid and reliable at a
high level, the scale measures students'
attitudes toward the culinary workshops
specially organized apart from the education
program at a certain level.
Keywords: Tourism Education, Gastronomy
and Culinary Arts, Workshop, Factor Analysis.
Source
Güncel Turizm Araştırmaları DergisiVolume
2Issue
Ek Sayı:1Collections
- Makaleler [28]