Öğretim üyelerinin müslüman dostu konaklama İşletmelerine yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi üzerine bir araştırma
Özet
Turizm sektöründe helâl uygulamalar, konaklama hizmetleri başta olmak üzere, ulaşım hizmetleri ve terminaller, sağlık hizmetleri, alış veriş ve kongre merkezleri, spor ve etkinlik alanları, tur operatörleri ve seyahat acentaları gibi birçok alanda yaygınlaşmaya başlamıştır. Turizmin en önemli yapıtaşlarından biri olan konaklama işletmeleri arasında Müslüman dostu konseptte hizmet vermeyi benimseyen tesislere karşı algı, tutum ve beklentilerin belirlenmesi hizmet kalitesi ve buna bağlı müşteri memnuniyetinin artırılmasıyla birlikte turizmde sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi açısından önem teşkil etmektedir. Bu kapsamda araştırmanın amacı; Afyon Kocatepe Üniversitesi öğretim üyelerinin Müslüman dostu konaklama işletmelerine yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın evrenini oluşturan 1400 öğretim üyesinin 300’üne anket dağıtılmıştır. Toplanan anketlerin yalnızca 158’i tam dolu olduğu için ölçüm ve analizler bu sayı doğrultusunda gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde ise frekans analizi, T-test ve Anova testi yapılmıştır. Öğretim üyelerinin Müslüman dostu konaklama işletmelerine dair tutumları demografik özelliklerinden yaş değişkenine göre farklılık arz ederken, cinsiyet, aile yapısı ve medeni durum değişkenleri açısından herhangi bir farklılık görülmemiştir. Many areas have started to spread such halal applications in tourism which are basically; accommodation
services, transportation services and terminals, health services, shopping and congress centers, sports and activity
areas, tour operators and travel agencies. The determination of perception, attitudes and anticipations towards
establishments that adopt Muslim-friendly concept among the most important building stones of tourism is one
of importance in terms of providing sustainability in tourism with increasing quality of service and customer
satisfaction. In this context the aim of the research is Afyon Kocatepe University academic members' attitudes
towards Muslim friendly accommodation enterprises. As data collection tool survey technique was used in the
research. In this direction, 1400 academic members forming the universe of research and a questionnaire was
distributed to 300 of them. Since only 158 of the collected surveys were full, measurements and analyzes were
carried out according to this number. In the analysis of the data, frequency analysis, T-test and Anova test were performed. While the attitudes of the academic members towards the Muslim-friendly accommodation vary
according to age, there is no difference revealed according to gender, family structure and marital status of them.
Kaynak
1. Uluslararası Helal Turizm KongresiBağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7936Koleksiyonlar
- Bildiri Metinleri [24]