Şehir-Felsefe ilişkisi
Citation
KAYA Mustafa, (2018). Sehir-Felsefe Iliskisi. VIII. Uluslararası Afyonkarahisar Arastırmalar Sempozyumu, 365-371Abstract
İnsanların fiziksel bir mekânda bir arada yaşamalarının sonucu olarak teşekkül eden “şehir”, söz
konusu bir arada oluşun ötesine taşan bir anlam alanına sahiptir. Bu toplu yaşamın ötesine taşan şeyin ne olduğu
sorusu önemlidir. Bu sorunun cevabı bizi ister istemez şehrin ne olduğu ve neyi ifade ettiğine götürecektir.
Şehir öncelikle insanın temel kaygılarından biri olan ‘yer’, ‘mekân’ sorunuyla ilişkilidir. Ancak şehirler, insanla
ilişkisinde sadece pasif olarak belirlenen boş mekânlar değildir; onlar insanların yaşam pratiklerinin birer belirleyicisidirler.
Bu anlamda şehirler, insanların düşünme ve yaşama biçimlerini belirlerler. Şehir dilin de yuvasıdır.
Şehirde dilin gelişimi ile insanların bilincinin gelişimi birbirlerini etkileyip dönüştüren bir süreç haline gelmiş
görünmektedir. Son olarak şehir siyasetin kendisine mekân edindiği en önemli yerleşim birimidir. The “city” which is formed as a result of people living together in a physical space, has a domain of meaning that goes beyond the coexistence of such a combination. What matters is what goes beyond this collective
life. The answer to this question does not want us to ask what the city is and what it means. The city is primarily
concerned with the problem of ‘space’ which is one of the basic concerns of man. However, cities are not only passively identified empty spaces in relation to people; they are the determinants of people’s living practices. In this
sense, cities determine people’s ways of thinking and living. In addition, the city is the home of the language. It seems that the development of language in the city the development of the consciousness of the people have become
a process that affects and transforms each other. Finally the city is the most important settlement area for politics.