Turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi işlevi olarak iş analizi ve sorunlar: Kavramsal bir değerlendirme
Citation
PELİT, E., & GÖKÇE, F. (2018). Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevi Olarak İş Analizi ve Sorunlar Kavramsal Bir Değerlendirme. Presented at the III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe), Antalya.Abstract
İş analizi süreci; çok boyutlu bir faaliyet olması, karmaşık ve zaman alıcı bir faaliyet olması ve
ek yatırımları gerektiren bir süreç olmasından dolayı birtakım sorunlarla karşılaşılan bir
süreçtir. Emek faktörünün yoğun olarak kullanıldığı hizmet sektöründe iş analizi ile ilgili
sorunların ortadan kaldırılması, çalışanların iş motivasyonunu artıracağı gibi iş doyumunu da beraberinde getirebilecektir. Bu kapsamda, personel devir hızının yüksek olduğu turizm
işletmelerinde söz konusu sorunların ortaya konulması ve çözüme ulaştırılması stratejik önem
taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, önemli bir insan kaynakları yönetimi işlevi olan iş analizi
kapsamında turizm işletmelerinde yaşanan sorunların genel bir bakış açısıyla
değerlendirilmesini sağlamaktır. Bu kapsamda, ilgili literatürde konuyla ilgili olan daha önceki
çalışmalar incelenerek iş analizinin kapsamı, iş analizinin çıktıları, turizm işletmelerinde iş
analizi kapsamındaki sorunlar ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Ayrıca bu süreçte yaşanan
sorunların çözümünde; insan kaynakları yönetimi biriminin rolü ve önemi vurgulanmıştır.
Sonuç olarak, söz konusu iş analizi sürecinde yaşanan sorunlar ortaya konmuş ve sorunların
giderilmesi hususunda işletme yöneticilerine ve araştırmacılara öneriler getirilmiştir. Job analysis process; is a multidimensional activity, it is a complex and time consuming
activity and it is a process that involves some problems because it is a process that requires
additional investments. The elimination of problems related to job analysis in the service sector
where the labor factor is heavily used will bring job satisfaction like employee motivation will
increase. Within this scope, it is of strategic importance to establish the problems and solve the
problems in tourism enterprises where the turnover rate is high. The aim of this study is to
provide an overview of the problems experienced in tourism businesses within the scope of job
analysis, which is an important human resource management function. In this context, the
previous studies related to the subject in the related literature are examined and the scope of the
job analysis, the outputs of the job analysis, and the problems within the job analysis of the
tourism enterprises are explained in detail. In addition, in the solution of the problems
experienced in this process; the role and importance of the human resources management unit
has been emphasized. As a result, the problems that have arisen in the process of job analysis
have been put forward and suggestions have been made to business managers and researchers
to solve the problems.
Source
III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe)Collections
- Bildiri Metinleri [15]