Browsing 2020 by Title
Now showing items 10-19 of 19
-
Organizational legitimacy: Evaluating the conceptual landscape of a multidimensional phenomenon
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)As a fundamental, yet often a confusing concept due to its multilevel structure, organizational legitimacy has attracted great attention in management and organization research as well as sociology and political science. ... -
Orta gelir grubu gelir dağılımı eşitsizliğinin hesaplanması: Afyonkarahisar vaka çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Gelir dağılımı bir ülkede toplam GSYH’nin insanlar arasında ve üretim faktörleri arasında nasıl dağıldığını gösterir. Gelir dağılımı çalışmalarında toplam nüfus beş eşit gruba ayrılmaktadır. Ancak en yoksul %20 ile en ... -
Sağlık örgütlerinde hizmet ve finansal etkinlik ölçümü- veri zarflama analizi ve BCG matrisi ile bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Dünya genelinde sağlık hizmet talebindeki sürekli artış politika yapıcıları sağlık hizmetlerinin etkinliği ve finansal sürdürülebilirliği konusuna odaklanmaya itmiştir. Çalışmada hizmet etkinliğini ölçmek için Veri Zarflama ... -
Şirketlerde birleşmeye yönelik vergisel avantajlar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Gelişen rekabet ortamında şirketlerin sürekliliği için gerekli olan büyüme çok daha önemli hale gelmektedir. Şirketlerin büyümeyi gerçekleştirmek için kullandıkları yollardan en yaygın olanı birleşmedir. Sağladığı vergisel ... -
Turizm işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kripto para kullanımının tüketici tercihlerine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada kripto paraların turizm işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kullanılmasının tüketicide oluşturacağı satın alma niyeti araştırılmıştır. Bu kapsamda tüketicilerin kripto para kullanan işletmeyi algılama düzeyi, ... -
Tüketicilerin bireysel kültürel değerlerinin marka kişiliği algısı üzerindeki etkisi: Alışveriş merkezi üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Marka, işletmeler ve ürünler/hizmetler hakkında bilgi vermeyi ve tüketiciler ile iletişim kurmayı sağlar. Ayrıca, marka farklılık yaratarak tüketicilerle duygusal bağ kurar. Marka kişiliği ise markaya kişisel özellikler ... -
Volatilite beklentisine dayalı yönsüz opsiyon stratejilerinin kullanımı: BİST’ te ampirik bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, opsiyon sözleşmeleri ile oluşturulan yönsüz stratejilerden elde edilen kar veya zarar bakımından, mali kuruluşlar sektörlerinde yer alan ve yer almayan firmalar grubu arasında anlamlı bir fark olup ... -
Yeni bir toplum kuram dinamiği: Pratik-rasyonellik
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Rasyonellik genel bir tabirle günümüzde toplumsal yapının ve alt sistemlerin üzerine kurulu olduğu dinamiklerin oluşturduğu temel varsayımlardan biridir. Çıkarılan yasalar, benimsenen politikalar, ekonomik ve mali yöntemler ... -
Yöneticilerin karar verme biçiminin çalışanların motivasyonu ve performansı üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, yöneticilerin karar verme biçimlerinin çalışanların motivasyonu ve performansına etkisinin yanı sıra karar verme biçimleri-performans ilişkisinde motivasyonun aracılık etkisi araştırılmıştır. Nicel yöntemin ... -
Yükseköğretim kurumlarının misyon bildirimlerinin inovasyon temelinde analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Değişime öncülük edecek kurumlar arasında ilk sıralarda sayılabilecek olan yükseköğretim kurumlarının bu süreçteki rolü, kurumsal, toplumsal ve ulusal gelişim bakımından büyük önem taşımaktadır. Kurumların amaç ve hedeflerinin ...