Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYarmacı, Nihan
dc.contributor.authorPelit, Elbeyi
dc.date.accessioned2021-06-02T11:51:09Z
dc.date.available2021-06-02T11:51:09Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationYARMACI, N., & PELİT, E. (2017). Kurumsal İtıbarın Sürdürülebilirliğinde Demografik Özelliklerin Rolü İstanbul daki Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma. Presented at the I. Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Kongresi, Kastamonu.en_US
dc.identifier.isbn978-605-4697-14-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8698
dc.descriptionBu çalışma Afyon Kocatepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP) tarafından desteklenmektedir (Proje No: 17.Kariyer.49).en_US
dc.description.abstractİşletmelerin uzun vadeli hedefleri arasında yer alan ve uyguladıkları stratejiler sonucunda elde edilen kurumsal itibar; hem iç hem de dış müşteri tarafından algılanmakla birlikte sürekli olarak değerlendirilmektedir. İşletmelerin başarı ve verimliliğini belirleyen birçok unsur gibi, çalışanların işletmeye yönelik geliştirdikleri itibar algılarının da işletmeye; performans, kalite, bağlılık ve nitelikli işgücü bulma gibi olumlu etkileri bulunmaktadır. Bu nedenle, kurumsal itibarın sürekli olarak pozitif yönde geliştirilmesi ve sürekliliğinin yani sürdürülebilirliğinin sağlanması önemli bir husustur. Diğer işletme türlerine göre, daha fazla çalışan sayısına sahip ve emek yoğun özellik gösteren turizm sektöründeki işletmeler açısından, iç müşteri/paydaşın işletme hakkındaki olumlu itibar algılarının sürdürülebilirliğini sağlamak için, çalışanların farklı demografik ve kişisel özelliklerine göre, hangi itibar boyutlarına daha duyarlı veya duyarsız olduğunun belirlenmesi, bu konuda çalışanlara yönelik geliştirilecek olan uygulama ve politikalara katkı sağlayacak unsurlardandır. Bu çerçevede, konuyla ilgili mevcut durumun turizm sektöründeki işletmeler açısından ortaya konması önem arz etmektedir. Bu kapsamda, bu çalışmanın amacı turizm sektörünün önemli işletme türlerinden biri olan otel işletmeleri çalışanlarının itibar algılamalarında, bazı bireysel özelliklerin rol oynayıp oynamadığının tespit edilmesidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. İstanbul’da faaliyet gösteren altı adet beş yıldızlı otel işletmesinde çalışan 243 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda çözümlenen veriler, araştırmaya katılan çalışanların kurumsal itibar algıları ile yaş, departman, sektörde çalışma süresi ve gelir düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olduğunu ortaya koymaktadır. Elde edilen bulgular doğrultusunda konuyla ilgili taraflara yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractCorporate reputation, which is a goal that businesses want to create and set out, and which result from the strategies they apply; Is perceived by both internal and external customers and is continuously assessed. Like many factors that determine the success and productivity of businesses, they also directed the perception of the reputation that employees have developed for the business; are positive effects like loyalty, quality, performance and finding a qualified labor force. For this reason, continuous improvement in the positive direction and maintenance of sustainability is an important issue. In terms of businesses in the tourism sector, which have a labor-intensive feature and have a larger number of employees, it is important to provide/the sustainability of the positive perceptions of the business of internal customers/stakeholders. For this, determining which reputation dimensions are more sensitive or insensitive according to different demographic and personal characteristics of employees, will be the factors that will contribute to the application-politics to be developed for employees in this respect. In this context, ıt is important to put it out the current status of the relevant businesses in the tourism sector. Hotel business is one of the important business types of tourism sector. In this context, the aim of this study is to determine whether the individual properties play a role in reputation perceptions of hotel employees. Research technique was used as data collection method in the survey. The survey applied to 243 employees at six five star hotels in Istanbul. As the perceptions of employees about corporate reputation within this research have a significant relation with the age, department, seniority at tourism sector and level of income criterions for the participants. According to the findings obtained, proposals have been developed in line with the aim of researching related parties.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal İtibaren_US
dc.titleKurumsal itıbarın sürdürülebilirliğinde demografik özelliklerin rolü: İstanbul’daki otel çalışanları üzerinde bir araştırmaen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal1' inci Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Kongresi Bildiri Kitabıen_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-6418-801Xen_US
dc.identifier.startpage222en_US
dc.identifier.endpage237en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorPelit, Elbeyi


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster