Yaratıcı drama temelli sınav kaygısı ile başetme çalışmasının özel/üstün yetenekli öğrencilerin sınav kaygısına etkisi
Citation
Karataş, Z , Tagay, Ö . (2019). Yaratıcı Drama Temelli Sınav Kaygısı İle Başetme Çalışmasının Özel/Üstün Yetenekli Öğrencilerin Sınav Kaygısına Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (1) , 97-107 .Abstract
Bu çalışmada özel/üstün yetenekli lise öğrencilerinin sınav kaygısı puanları üzerinde yaratıcı drama temelli sınav kaygısı ile başetme çalışmasının etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın deney ve kontrol grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 28 özel/üstün yetenekli lise öğrencisi oluşturmuştur. Bu öğrencilerden 14’ü deney (5 erkek, 9 kız) grubunda 14’ü kontrol grubunda (4 erkek, 10 kız) yer almaktadır. Çalışmada deney grubuna katılanlar gönüllülük esasına göre belirlenmiştir. Deney grubu ile 60 dakika süren 6 oturumluk yaratıcı drama temelli sınav kaygısı ile başetme çalışması yapılmıştır. Çalışmada 20 maddeden oluşan Sınav Kaygısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada ön-test, son-test, kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Yaratıcı drama temelli sınav kaygısı ile başetme eğitimi çalışmasına katılan deney grubu katılımcılarının ve bu uygulamaya katılmayan kontrol grubu katılımcıların son test puanları karşılaştırılmış ve sınav kaygısı son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. In this study, it was aimed to investigate the effectiveness of the coping with test anxiety study based creative drama on scores of gifted high school students. Experimental and control group of the research comprised of 28 gifted high school students who attended Science and Art Center in the 2016-2017 academic year. Of these students, 14 were in the experimental group (5 males, 9 females) and 10 in the control group (4 males, 10 females). Participants in the study group were determined on a voluntary basis. With the experiment group, 60-minute 6-sessions test anxiety study based on creative drama was conducted. The Study Anxiety Scale consisting of 20 items was used in the study. Pre-test, post-test, control group semi-experimental design was used in the research. Participants of the experimental group participating in the test anxiety training study based on creative drama and participants in the control group who did not participate in this study were compared and there were significant differences in the test anxiety post-test scores in favor of the experimental group.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
21Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/43639/452169https://doi.org/10.32709/akusosbil.452169
https://hdl.handle.net/11630/8761
Collections
- Cilt 21 : Sayı 1 [23]