Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık öz-yeterlilik becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Künye
Karakuş, G , Ocak, G . (2019). Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Öz-yeterlilik Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (1) , 129-147 .Özet
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının dijital okur-yazarlık öz-yeterlilik becerilerini cinsiyet, öğrenim görmekte oldukları bölüm, anne ve baba eğitim durumu, mezun oldukları okul türü, bilgisayar erişim olanakları açısından incelemektir. Çalışmada Ocak ve Karakuş (2018) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Öz-yeterliliği Ölçeği (ÖADOÖÖ)” olarak adlandırılan Cronbach-Alpha iç tutarlık sayısı 0. 961 olan likert tipi ölçek kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Ege Bölgesinde bir üniversitede öğrenim gören 284 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde elde edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık öz-yeterliklerinin yüksek olduğu, cinsiyetin bir alt boyutta etkili olduğu, anne baba eğitim durumunun etkili olmadığı, bilgisayar öğretmenliği bölümünün dijital okuryazarlık öz-yeterlik düzeyinin yüksek olduğu ve meslek liselerinden mezun olan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık öz-yeterlik düzeylerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to examine the digital literacy self-efficacy skills of pre-service teachers in terms of gender, the department they study, the educational status of their parents, the type of school they graduate, and having computer or not. In this study, Digital Literacy Self-Efficacy Scale of Pre-service Teachers (ÖADOÖÖ) was used. Scale was developed by the Ocak and Karakuş (2018). The scale’s Cronbach-Alpha co-efficiency was 0.961. The sample of the study consists of 284 students studying at a university in the Aegean Region. The data of the study were obtained in the fall semester of 2018-2019 academic year. According to the results it is concluded that the pre-service teachers have high levels of digital literacy self-efficacy, gender is effective in one sub-dimension, pre-service teachers’ parents’ education status is not effective, the level of digital literacy self-efficacy of the computer teaching department is high and that the digital literacy self-efficacy levels of vocational high schools are low.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
21Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/43639/466549https://doi.org/10.32709/akusosbil.466549
https://hdl.handle.net/11630/8763
Koleksiyonlar
- Cilt 21 : Sayı 1 [23]