Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçükayvaz, İbrahim Erdem
dc.date.accessioned2021-07-14T11:28:54Z
dc.date.available2021-07-14T11:28:54Z
dc.date.issued04.02.2019en_US
dc.identifier.citationKüçükayvaz, E . (2019). ÇOCUK KOROLARININ SAHNE PERFORMANSLARINDA PİYANO EŞLİKLERİNİN KULLANIM DURUMLARI . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 5 (9) , 65-90 . DOI: 10.5578/amrj.67865en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/43024/521753
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8875
dc.description.abstractAraştırma, çocuk korolarının sahne performanslarında piyano eşliklerinin uygun yerlerde kullanımlarına, bu eşliklerin eserlerin özelliklerine, armonik ve ezgisel yapılarının uygunluğuna, koroların müzikal performanslarına etkisine yönelik betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmada, alanında uzmanlaşmış koro eğitimcilerine yapılandırılmış görüşme uygulanmış ve Afyonkarahisar X. Ulusal 23 Nisan Çocuk Koroları Şenliği’ndeki video kayıtları analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda şarkılarda kullanılan eşliklerin orijinal olmadığı, kullanılan orijinal piyano eşliklerinin nadiren bulunduğu, piyanistlerin piyano ve eşlik eğitimi konusunda yeterli bilgi sahibi olmadıkları, orijinal olmayan piyano eşlik türlerinin eserin özelliklerini yansıtmadığı, armonik yapıları bozduğu ve çocuk korolarının müzikal performanslarını düşürdüğü sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis is a descriptive research on the usage of accompanying on the piano in the stage performances of children’s choirs and the company’s traits, the harmonic and melodic fit and the effect on choir’s musical performance. In this research, an interview questionnaire is presented to the expert choir educators and the video records from 10th National Afyonkarahisar 23 April National Sovereignty and Children’s Day Choir’s Festival are analyzed and commented on. As a result, it’s concluded that the accompanying song are not original, it’s very rare to find original accompanying pieces, the pianists don’t have enough knowledge about piano and the accompanying songs, non-original piano songs don’t reflect the traits of the performed piece, spoil harmonic structure and drop the musical performance of children’s choirs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5578/amrj.67865en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk Korolarıen_US
dc.subjectPiyano Eşliken_US
dc.subjectChildren’s Choirsen_US
dc.subjectAccompany on Pianoen_US
dc.subjectChoirs Festivalen_US
dc.subjectKorolar Şenliğien_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.titleÇocuk korolarının sahne performanslarında piyano eşliklerinin kullanım durumlarıen_US
dc.title.alternativeThe use of piano in the stage performances of children’s choirsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKüçükayvaz, İbrahim Erdem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster