Artırılmış gerçeklik ile interaktif 3D geometri kitabı yazılımın tasarımı ve geliştirilmesi: ARGE3D
Citation
İbili, Emin ve Sami Şahin. "Artırılmış Gerçeklik ile İnteraktif 3D Geometri Kitabı Yazılımın Tasarımı ve Geliştirilmesi: ARGE3D." AKÜ Fen Bil. Dergisi 13, Sayı.1 (2013) : 1-8.Abstract
Soyut düşünme becerisi gerektiren geometri konularını, kâğıt, kalem, cetvel gibi araçlarla
somutlaştırmaya çalışmak, ilgili kavram ve kuralları doğru bir şekilde içselleştirmeye ve görselleştirmeye
yeterli olmayabilir. Bu nedenle geometri konularının daha derinlemesine öğrenilmesini sağlamak, soyut
kavramları somutlaştırmak için eğitim teknolojilerindeki yeni yönelimleri takip etmek ve kullanmak
gerekmektedir. Son yıllarda adını sıkça duyduğumuz Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamaları eğitim
teknolojileri alanında umut veren eğitim teknolojileri arasında yerini almıştır. Bu çalışmada ise 6. sınıf
Matematik kitabının geometrik cisimler ünitesinde yer alan üç boyutlu çizimler AG teknolojisi ile
zenginleştirilerek 3D geometri kitabı yazılımı hazırlanmıştır. Visual Studio 2012 platformu ve Microsoft
Silverlight yazılım geliştirme düzlemi kullanılarak geliştirilen ARGE3D geometri kitabı yazılımı için
Silverlight ve Windows Phone için esnek artırılmış gerçeklik kütüphanesi olan Slartoolkit'den
faydalanılmıştır. Geliştirilen yazılım MEB’e bağlı okullarda matematik ders materyali olarak kullanılmış
ve bu alanda yazılım yapmak isteyen bundan sonraki eğitim yazılımı geliştiricilerine AG yazılımlarının
uygulama potansiyeli, sınırlılıkları hakkında bilgiler verilmiş ve çözüm önerileri getirilmiştir. Ayrıca AG
işaretleyicilerin kitap üzerindeki dâhili kullanımı ve harici kullanımı karşılaştırılmış ve sınıf içi eğitimdeki
etkileri gözlemlenmiştir. Sonuçlar ARGE 3D geometri kitabı yazılımının öğrencilerin ilgi ve dikkatini derse
çekerek öğrenilmesi zor olan geometri konularının öğrenilmesini kolaylaştırdığını, ancak bilgisayar
laboratuarı ortamında kullanıldığında kamera pozlama ayarları nedeninden dolayı yansımaların oluştuğu
tespit edilmiştir. Ayrıca ARGE 3D işaretleyici sisteminin harici kullanımının kullanıcı bilgisayar arasındaki
etkileşimi ve kullanım kolaylığını artırdığı görülmüştür. Trying to concretisate geomery subjects that require abstract thinking, using tools like paper, pen and
ruler may not be enough to internalization and visualisation of concepts and rules. Thats why it is
necessary to follow and use new approaches ln educational technologies for better teaching of
geometry subjects and concretisating abstract concepts. Augmented Reality (AR) applications that we
hear its name a lot recently created awareness in educational technologies subject and had its place in
promising educational technologies. In this study, a 3D geomtry book has been prepared by enriching
6th grade math book geometric objects using augmented reality. For ARGED3D geometry book
software which was developed on Visual Studio 2012 and Microsoft Silverlight, Slartoolkit which is an
augmented reality library for Silverlight and Windows Phone was used. The produced software was
used as a course material at Ministry of National Education schools and ,informed the further
educational software developers who wanted to produce software on this subject, about pros and cons
and application potential of augmented reality software and provided solutions. In addition embedded
and unembedded use of marks on books are compared and effets in classrom were observed.
Outcomes, AR 3D gemoetry book supports learning of difficult geometry subjects by taking attention of
students but when used in computer laboratories, it was found that because of camera posing settings,
reflections happened. In addition, it was observed that external use of AR marking system increases the
interaction and ease of use.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri DergisiVolume
13Issue
1Collections
- Cilt 13 : Sayı 1 [12]