Sinemada müzik kullanımı bağlamında Theodoros Angelopoulos’un “Ağlayan Çayır” filmi üzerine bir inceleme
Citation
Yılmaz, H . (2019). Sinemada Müzik Kullanımı Bağlamında Theodoros Angelopoulos’un “Ağlayan Çayır” Filmi Üzerine Bir İnceleme . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 5 (10) , 27-36 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/50092/572556Abstract
Sinema, edebiyatı, müziği, tiyatroyu, mimariyi, resmi vb. sanat dallarını içinde barındıran bir sanattır. Bunları içinde bulundurmak ile birlikte, yeni bir anlatım dili oluşturarak sanat halini kazanmıştır. Sinemada, filmin anlatı yapısında ve dilinde müzik, önemli bir konuma sahiptir. Film müziği, filmin anlatımında bütünleyici, destekleyici bir unsurdur. Bu nedenle bu çalışmada filmde işlenen konu, filmin tematik yapısı, anlatılmak ya da yaratılmak istenen duygu, karakterlerin psikolojik özellikleri, zamanın ve mekanın ruhu, atmosferi ile filmde kullanılan müzik arasında nasıl bir bağ ve uyum söz konusudur sorusuna yanıt aranmaktadır. Bu amaçla, Theodoros Angelopoulos’un “Ağlayan Çayır” (2004) filmi incelenmiştir. Filmin müzikleri Eleni Karaindrou’ya aittir.
Tarama modelini esas alan betimsel çalışmada, içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Ayrıca yapılandırılmış görüşme ile film müziği üzerine tespitler, alandaki bir uzman ile görüşülerek değerlendirilmiştir. Bu bağlamda yukarda ifade edilen filmin anlatım yapısı ve duygu atmosferi ile film müziği arasındaki uyum tespit edilmeye çalışılmaktadır. Cinema is an art that contains art branches such as literature, music, theater, architecture, painting, etc. Besides, creating a new narrative language, it has relevantly gained an art form. The music has an important position in the narrative structure and language of the film. Film music is complementary, supporting element for the presentation of a film. What type of a relation and a coherence among the subject of the film, the thematic structure of the film, the emotion desired to be told or to be created, the psychological characteristics of the characters, the spirit and atmosphere of time and space and the music used in the film? In this study, the reply of this question will be focused on. For an example of the music usage in a film, the film named “The Weeping Meadow” (2004) belonged to Theodoros Angelopoulos is examined. The owner of the film songs is Eleni Karaindrou.
Content analysis technique will be used in descriptive study based on scanning model. In addition, structured interviews and assessments on film music were evaluated by interviewing an expert in the field. In this context, it is tried to determine the harmony between the narrative structure and theatmosphere of emotion in the relevant film and its music.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
5Issue
10Collections
- Cilt 5 : Sayı 10 [9]