Barok dönem klavyeli çalgı eserlerinin günümüz teknikleri ile piyano üzerinde icrası üzerine bir derleme
Citation
Özyazıcı, B . (2019). Barok dönem klavyeli çalgı eserlerinin günümüz teknikleri ile piyano üzerinde icrası üzerine bir derleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 5 (10) , 108-122 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/50092/578556Abstract
Bu çalışma, ülkemizde pek sık rastlanılmayan klavikord, virginal, spinet ve klavsen gibi barok çalgıların hem tanıtımına hem de teknik özelliklerine yönelik bilgiler içermektedir. Barok Dönem’in gözde çalgısı olan klavsen için yazılmış eserler halen çalınmakta olsa da, günümüz piyanosunda sadece çalış tekniği bakımından klavsen ile benzerlik göstermektedir. Bu sebeple hazırlanan çalışma içerisinde teknik bağlamda klavsen ve dönemindeki benzerlerinin yapılarına, dönem içerisinde kullanımlarına ve eserlerinin günümüzde nasıl ve ne şekilde yöntemler kullanılarak çalınabileceklerine dair bulgulara açıklık getirilmek istenmiştir.
İlk olarak çalgıların tanıtımına yönelik görseller ile desteklenen açıklamalara yer verilmiş, bu görsellerdeki çalgıların özellikleri detaylı olarak açıklanmıştır. Virginal, spinet ve klavikord gibi klavsen ve piyanonun öncüleri olduğu bilinen çalgıların açıklamaları ile başlayan çalışma, sonrasında kilise orgu ve klavsenin tanıtımını içermektedir.
Açıklamaların ardından bu çalgıların eserlerine ve tekniklerine değinilmiş, günümüzde piyano ile icra edilen eserlere yönelik bir takım çözüm önerilerinden bahsedilmiştir. Elde edilen bulgular ise bir tablo oluşturulup çalışmanın sonuna eklenmiştir. This study includes information about both the technical features and the introduction of baroque instruments such as clavicord, virginal, spinet and harpsichord, which are not common in Turkey. Although the works written for the harpsichord, which is the favorite instrument of the Baroque Period, are still being played, they are similar to the harpsichord in today's piano. For this reason, it was aimed to clarify the structure of the harpsichord and its similarities in the technical context, their usage in the period and how and how their works can be played by using today's methods.
Firstly, the visuals for the promotion of the instruments are supported with explanations and the characteristics of the instruments in these visuals are explained in detail. Beginning with the explanations of instruments known to be pioneers of harpsichord and piano such as virgin, spinet and clavichord, the study includes the introduction of church organ and harpsichord.
After the explanations, the works and techniques of these instruments were mentioned and some solutions were suggested for the works performed with piano. The findings obtained were added to the end of the study.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
5Issue
10Collections
- Cilt 5 : Sayı 10 [9]