Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUğraş, Mustafa
dc.contributor.authorZengin, Erdal
dc.date.accessioned2021-07-26T12:50:04Z
dc.date.available2021-07-26T12:50:04Z
dc.date.issued31.01.2019en_US
dc.identifier.citationUğraş, M , Zengin, E . (2019). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim İle İlgili Görüşleri . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 298-315 . DOI: 10.30831/akukeg.442751en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/631025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8911
dc.description.abstractBu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın amacına uygun olarak, amaçlı örnekleme tekniklerinden uygun örnekleme tercih edilmiştir. Yapılan çalışmanın örneklemini 30 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan fenomenoloji yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmada nitel yöntemlerde veri toplama tekniği olarak kullanılan görüşmeler ile veriler toplanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan ve uzman görüşlerine göre son şekli verilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analiz yöntemine göre betimlenmiştir. Sınıf öğretmen adaylarının genel anlamda sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili olumlu düşüncelere sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmeni adayların, sürdürülebilir kalkınma için eğitimin okul öncesi dönemden itibaren verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca, çalışmaya katılan öğretmen adayları tarafından sürdürülebilir kalkınma için eğitim de en etkili yöntemin okul dışı gezi programı olacağı ifade edilmiştir. Geri kalan katılımcıların bir kısmı drama bir kısmı da konuyla ilgili videolar izlettirmenin etkili yöntemler olabileceğini ifade etmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the present study was to determine the views of classroom teacher candidates on education for sustainable development. In this research, phenomenology has been used as a qualitative research approach. For the purpose of this study, appropriate sampling was preferred from the purposeful sampling techniques. The study group included 30 classroom teacher candidates'. In the present study, data were gathered by interview technique. The semi-structured interview form developed by the researchers was used as data collection tool and the obtained data was described using the content analysis technique. It was determined that classroom teacher candidates had positive views on education for sustainable development in general. Teacher candidates stated that education for sustainable development should be given from the pre-school period. In addition, teacher candidates participating in the research have been stated to be the most effective method of out-of-school trips. Some of the remaining participants expressed that drama might be effective methods of watching related videos.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.442751en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectClassroom Teacher Candidatesen_US
dc.subjectEducation For Sustainable Developmenten_US
dc.subjectEnvironmental Educationen_US
dc.subjectSınıf Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectSürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitimen_US
dc.subjectÇevre Eğitimien_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili görüşlerien_US
dc.title.alternativeClassroom teacher candidates' views on education for sustainable developmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-6921-0178en_US
dc.authorid0000-0002-4771-0160en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage298en_US
dc.identifier.endpage315en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster