İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği)
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki düşüncelerini tespit
etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen, Afyonkarahisar
il, ilçe, kasaba ve köylerinde bulunan toplam 28 ilköğretim okulunda okumakta olan, 1002 4. ve 5. sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde frekans, yüzde,
aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırma
testleri (Tukey, Tamhane’s T2) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi,
(p<.05) olarak kabul edilmiştir. Elde edilen veriler tablo aracılığı ile açıklanmıştır. Araştırmanın
bulgularına göre öğrencilerin düşünceleri; sınıf, cinsiyet, baba ve annelerinin öğrenim durumları,
meslekleri, gelir durumları ve öğrencilerin yaşadıkları yerler bakımından anlamlı farklılık göstermektedir.
Source
Fen Bilimleri DergisiVolume
13Issue
2Collections
- Cilt 13 : Sayı 2 [13]