Ahmet Samim Bilgen ve çokseslilik yaklaşımı
Citation
Yılmaz, M , Yıldız, F , Türkmen, U . (2020). AHMET SAMİM BİLGEN VE ÇOKSESLİLİK YAKLAŞIMI . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , CİLT VI - ÖZEL SAYI , 399-423 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/56876/771045Abstract
Türk müziğinin çokseslendirilmesi üzerine yapılan çalışmalarincelendiğinde oldukça farklı anlayışların, teori ve yaklaşımların ortayaatıldığı görülecektir. Yaklaşım sahibi olanlar dışında; besteci, icracı, eğitimci,araştırmacı, siyasetçi, sosyoloji başta olmak üzere diğer bilim dallarındakibilim insanları kendi anlayışları, algıları, değer yargılarına en önemlisi isebilişsellik durumlarına-düzeylerine göre konuyu ele almış veyorumlamışlardır. Özellikle teori ve yaklaşım sahipleri üzerinde çalışanlargenelde Kemal İlerici ve Hüseyin Saadettin Arel’e ilgi göstermişlerdir. OysaVeysel Arseven, Ahmet Samim Bilgen ve müzik öğretmeni İbrahim SelmanCoşgun gibi Türk müziğinde çokseslilik yaklaşımları olanlar da vardır veüretimleri araştırma konusu olmakta, konserlerde seslendirilmektedir. Buçalışmada; sosyal çevresi tarafından hukukçu kimliğiyle, müzik eğitimcileriarasında ise “Ilgaz” adlı bestesi ile tanınan Ahmet Samim Bilgen’in “TürkMüziğinde Çokseslilik Yaklaşımı” üzerinde durulmuştur. Araştırmakapsamında Prof. Dr. Ali Uçan ile görüşme yapılmış, elde edilen veriler nitelçözümleme tekniklerine göre yorumlanmıştır. When studies on the polyphony of Turkish music are examined, it willbe seen that quite different mentality, theories and approaches are put forward.Except those who have an approach; Scientists in other disciplines, especiallycomposers, performers, educators, researchers, politicians, sociology, havehandled and interpreted the subject according to their own understanding,perceptions, and most importantly, their cognitive status-levels. Especiallythose working on theory and approach owners have shown an interest inKemal İlerici and Hüseyin Saadettin Arel. Whereas, Veysel Arseven, AhmetSamim Bilgen and Music teacher İbrahim Selman Coşgun also have polyphonic approaches in Turkish music and their productions are the subjectof research and are performed in concerts. In this study, "PolyphonicApproach to Turkish Music" by Ahmet Samim Bilge who is known among hissocial environment with his lawyer identification and among music educatorswith his composition called "Ilgaz". Within the scope of the study, it wasinterviewed with Prof. Dr. Ali Uçan and the data collected was interpretedaccording to the qualitative analysis techniques.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
6Issue
Özel SayıURI
https://doi.org/10.36442/AMADER.2020.30https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/56876/771045
https://hdl.handle.net/11630/8980