Ludwig Van Beethoven op. 5 no. 1 viyolonsel piyano sonatı teknik analizi
Citation
Nazlıaka, S , Gültekin, Z . (2021). LUDWİG van BEETHOVEN Op:5 No:1 VİYOLONSEL- PİYANO SONATI TEKNİK ANALİZİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 7 (14) , 185-212 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/64386/943692Abstract
Klasik dönem müzik tarihi içerisinde, Barok üslubun işlemeli ve gösterişli varlığının ardından ortaya çıkan ve kendisinden sonra gelecek olan tüm dönemler açısından bir referans noktası teşkil edebilecek niteliklerin keşfedildiği bir dönem olmuştur. Bu dönemin en önemli varlık gösteren okul sayılan Viyana okulunda, belirgin üslubu ile öne çıkan besteci Ludwig van Beethoven olmuştur. O’nun hayatı da tıpkı diğer tüm sanat disiplinlerinde yapıt veren sanatçılara olduğu gibi, yazdığı yapıtlarda büyük rol oynamıştır. Bu sebeple öncelikle geniş hayatı hakkında kısa bilgiler vererek başlanacak ve Ludwig van Beethoven’in hayatını üç ana başlık altında; öncelikle gençliği, daha sonra orta yaş dönemi ve son olarak da olgunluk aşamaları halinde incelenecektir. Bu dönemlerde yazdığı eserlerin bir dökümünü araştırarak daha sonrasında bu eserlerden viyolonsel repertuvarı içinde yer alan, piyano ve viyolonsel eserlerini ayırarak kısaca bahsedilecektir. Bu sonatlar arasından ilk sonatları Op.5 No:1 Fa Majör incelenecektir. Eser başlıklar halinde performansı ile ilgili olarak; yorumlama teknikleri, parmak numarası, arşeleme, bölümlerin karakteristik özelliklerine göre tempo belirleme, kullanılması önerilen vibrato çeşitleri ve artikülasyon konularında incelemeler yapılarak sonuca bağlanacaktır. Açıklama görsellerinde 1797 yılında Artaria. Co tarafından yayınlanan ilk edisyonu temel alınarak yazılan Breitkopf und Hartel edisyonu kullanılmıştır. İlgili ölçü numaraları parantez içinde belirtilmiştir. Classical period appeared after the brilliant and sophisticated style of Baroque period and affects all of the periods after, and is become a refference point for all next periods in all times. Beethoven has the most significant style in this most important ecole Vienna School or Vienna Ecole in the Classical Period. As in the other disciplines, his life is affected his compositions as well. That is because firstly it’s focused on the subject of his life as in three main titles: “His youth”, “His Mid-Ages” and “His Elder Years”. Dumping the compositions of the composer, especially focused on violoncello and piano repertoire and will be discussed. Between all of the violoncello and piano sonatas, the first of them which is in Op.5 No:1 F Major will be chosen and be analyzed.
The sonatas will be analyzed in the performance of this music in, interpretation techniques, fingerings, bowings, determining the tempos according to the characteristics of the movements, reccomended vibrato usage and articulation. The Breitkopf und Hartel edition, written on the basis of the first edition published by Artaria. Co in 1797, was used in the visuals of this work. The relevant measure will be referred to in parentheses.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
7Issue
14URI
https://doi.org/10.36442/AMADER.2021.43https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/64386/943692
https://hdl.handle.net/11630/9025
Collections
- Cilt 7 : Sayı 14 [9]