Meslek liseleri çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin oyun dans ve müzik dersine yönelik düşünceleri
Citation
Sağırkaya, B . (2021). MESLEK LİSELERİ ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OYUN DANS VE MÜZİK DERSİNE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 7 (14) , 230-250 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/64386/910749Abstract
Bu çalışma, Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü öğrencilerinin, meslekî eğitimleri gereği aldıkları okul öncesinde müzik uygulamalarına yönelik görüşlerini ve yine yapmakla yükümlü oldukları staj süresince alana yönelik edindikleri birikimi uygulama durumlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, taşıdığı amaç ve bu amaca uygun olarak izlenen yöntem ve toplanan verilerin niteliği bakımından durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Bu bağlamda Afyonkarahisar merkez ilçede bulunan 3 Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesinde, 6 sınıf ve 200 okul öncesi eğitimi alanında staj yapmakta olan son sınıf öğrencisi araştırmaya dâhil olmuştur. Araştırma için her bir okulda birer atölye gerçekleştirilmiştir. Atölye öncesinde öğrenci gruplarına okul öncesinde müzik uygulamaları hakkında didaktik bir sunum yapılmış ve akabinde pedagojik müzik eğitim yöntem/yaklaşım uygulamalarını kapsayan atölye çalışması gerçekleştirilmiştir. Katılımcı öğrencilere, yaş ve eğitim düzeyleri göz önünde bulundurularak çalışma sonunda alana yönelik görüşlerini tespit etmek amacıyla 30 soruluk bir anket uygulanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin lise eğitimleri boyunca sadece bir dönem meslekî müzik eğitimi aldıkları, okul öncesinde müzik eğitimi ve yaklaşımları üzerine yeteri kadar bilgilendirilmedikleri ve ilgili Millî Eğitim müfredatında yer alan Orff-Schulwerk Yaklaşımı Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi/Pedagojisi, Kodaly Yöntemi ve Dalcroze Eurhythmics Öğretisi, Müzikli Drama, Müzikli Masal, Müzikli Oyun gibi pedagojik müzik eğitim alanına dair yaklaşım ve yöntemleri tanımadıkları, staj yaptıkları kurumlarda ise okul öncesine yönelik müzik, oyun ve dans uygulamalarının yeteri kadar uygulanmadığı tespit edilmiştir. Buna ek olarak; okul öncesinde müzik uygulamalarının yaygınlaşmasının gerekliliği ve pedagojik müzik eğitim yöntem/yaklaşımlarına dayalı uygulamaların okul öncesi dönemde; bilişsel, duyusal, motor, duygusal, akademik, sosyal, iletişim ve kültürel aygıtların geliştirilmesinde önemli bir rol oynadığı öğrenci görüşleriyle elde edilmiştir. The aim of the study is find out views of the vocational and technical high shcool's pre-school education senior class students regarding preschool music education and determining the functionality of internship processes. It is a descriptive study due to purpose as well as method and type of data used. As part of the study, has been reached three different school providing education in the field. Totally 6 classes including 200 students has informed concerning early childhood music education methods. After that activity examples concerning the field were applied to participants during the a workshop. In addition, questionnaire questions were given to participants in or to obtain their views on early childhood and pre-school music education and concerning workshop achievements. The workshop in this regard, has been realized with by legal permission of the Afyonkarahisar education Directorate. The questions which implemented the working group prepared as the opinion of experts and academics. Study indicated that; acording to participants, they got only one semester music education during their high school period, not informed enough on the field, not enough applied elementary music education, dance, movement and rhythm during their internship. They not aware enough modern pedagogical music education methods such a Orff-Schulwerk Approach, Music Drama, Kodaly and Dalcroze methods although those are specified in the national education curriculum. As revealed of participants' opinions; preschool music education can be widely applicable in children's cognitive, academic, motor, social, emotional, cultural and communicative skills development.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
7Issue
14URI
https://doi.org/10.36442/AMADER.2021.45https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/64386/910749
https://hdl.handle.net/11630/9037
Collections
- Cilt 7 : Sayı 14 [9]