Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorZeybek, Gülçin
dc.date.accessioned2021-08-13T10:03:28Z
dc.date.available2021-08-13T10:03:28Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationZeybek, G . (2019). Veritabanı Organizasyonu Dersinde Elektronik Portfolyo Uygulamalarının Akademik Başarıya Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (4) , 1045-1058 . DOI: 10.32709/akusosbil.427180en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/51207/427180
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9091
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Meslek Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı 11. sınıf “veritabanı organizasyonu” dersinde e-portfolyo kullanımın öğrencilerin akademik başarılarına etkisini tespit etmek ve e-portfolyo uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Ön test - son test kontrol gruplu deneysel desen ile yürütülmüş olan araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılında Karaman ilinde bir meslek lisesinin Bilişim Teknolojileri Alanı 11. sınıfında öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmuştur. Seçkisiz yöntemle belirlenmiş olan deney ve kontrol grupları 14’ er kişiden oluşmaktadır. Deney grubunda 10 hafta süre ile e-portfolyo uygulamaları yapılırken, kontrol grubunda “Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Öğretim Programı” kapsamında mevcut uygulamalara devam edilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilmiş başarı testi, öntest ve sontest olarak öğrencilere uygulanmıştır. Deneysel süreç bitiminde, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla uygulamalara ilişkin öğrenci görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın nicel verilerini değerlendirmek amacıyla betimsel istatistik teknikler ve ilişkisiz ölçümler için Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Görüşme formu aracılığıyla elde edilen nitel veriler ise, betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel bulguları incelendiğinde, deney grubunun sontest ve erişi puan ortalamalarının, kontrol grubunun sontest ve erişi puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan öğrenciler, e-portfolyo uygulamalarına ilişkin genel olarak olumlu görüş belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen bulgular, ilgili alanyazın doğrultusunda yorumlanarak, uygulamaya ve gelecekte yapılabilecek çalışmalara ilişkin çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.427180en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElektronik portfolyoen_US
dc.subjectÖğrenci ürün dosyasıen_US
dc.subjectÖğrenci gelişim dosyasıen_US
dc.subjectAlternatif değerlendirmeen_US
dc.subjectÖğretim yöntemlerien_US
dc.titleVeritabanı organizasyonu dersinde elektronik portfolyo uygulamalarının akademik başarıya etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of electronic portfolio applications on academic success in database organization courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-5509-5129en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.startpage1045en_US
dc.identifier.endpage1058en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster