İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Sahip Olma Düzeyleri (Afyonkarahisar İli Örneği)
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine sahip olma düzeylerini
tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen,
Afyonkarahisar il ve kasabalarında bulunan toplam 20 ilköğretim okulunda öğrenim gören 452 5. sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde yüzde, aritmetik
ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel
çözümlemelerde anlamlılık düzeyi, .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre
öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine sahip olma düzeyleri; anne ve babalarının öğrenim durumları,
okulların kurum tipleri ve bilgisayara sahip olmaları bakımından anlamlı farklılık göstermiştir. Cinsiyet
bakımından farklılık göstermemiştir. This study aims to find out and evaluate the level of scientific process skills 5th primary school students
have. Sample group consisted of 452 5th grade students randomly selected from 20 primary schools in
Afyonkarahisar’s city center and towns. Percentage, arithmetic average, t-test, one-way analysis of
variance (ANOVA) were used to analyze collected data. The alpha level of test statistics was chosen at
0.05 for all tests. The results showed that there are significant differences in students’ scientific process
skills levels according to educational level of parents type of schools and having a computer at home.
But, no significant difference was detected based on gender.
Source
Fen Bilimleri DergisiVolume
14Issue
1Collections
- Cilt 14 : Sayı 1 [15]