Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımlarına İlişkin Görüşleri
Özet
Bu araştırmada, ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim teknolojisi ve materyal
kullanım becerilerinin değerlendirilmiştir. Araştırma betimsel bir araştırmadır ve tarama yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma evreni, Milli Eğitim Bakanlığı Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı
resmi Ortaöğretim Okullarında 2012–2013 Eğitim-Öğretim yılında görev yapan öğretmenlerden
oluşmaktadır. Bu evrende uygun örnekleme yöntemleri kullanılarak örneklem belirlenmiştir.
Araştırmada veri toplama olarak “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım Becerileri” anketi
kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz
örneklem t - testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmış olup açık uçlu sorulara ise içerik analizi
uygulanmıştır. Araştırmadan çıkan sonuca göre cinsiyet değişkeninde akıllı tahta ve tablet bilgisayar
kullanımı konusunda erkekler lehine farklılık ortaya çıkmıştır. Mesleki kıdem değişkenine göre hizmet yılı
az olan öğretmenlerin bilgisayar ve internet teknolojilerinin daha iyi kullandıkları görülmektedir.
Öğrenim durumu değişkenlerine göre lisansüstü öğrenim gören deneklerin lisans eğitimi alanlara göre
algılarının daha iyi olduğu söylenebilir. Branş değişkenine göre ise anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. In this research, the ability of middle school teachers to use instructional technologies and their skills to
use materials were evaluated. The structure of the research was defined as descriptive and scanning
method was used. The study population was chosen to be middle school teachers employed in Ministry
of National Education, Afyonkarahisar Provincial National Education Directorate between 2012 -2013.
The samples were chosen by exampling method from the population. Data gathering were carried out
by a poll questionnaire shown in the literature named as “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım
Becerileri”. The analysis of the data were done by means of frequency and percentages, mean value,
standard deviation, independent samples t-test, one way ANOVA, and open-ended questions were
held also content analysis. According to the results of research on the gender variable the use of
whiteboards and tablet computers has emerged in favour of men than womens. According to the
seniority variable, the teachers with less period of service used the computer and internet technologies
better. According to level of education, the graduate subjects had better perception of mind than
undergraduates. The branch of job did not yield significant differences between subjects.
Kaynak
Fen Bilimleri DergisiCilt
14Sayı
1Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/911Koleksiyonlar
- Cilt 14 : Sayı 1 [15]