Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞıker, Perihan
dc.contributor.authorÜlger, Hülya Tuğçe
dc.date.accessioned2021-08-31T06:11:24Z
dc.date.available2021-08-31T06:11:24Z
dc.date.issued30.12.2019en_US
dc.identifier.citationŞıker, P. & Ülger, H. T. (2019). Online Alışveriş Niyetini Etkileyen Faktörlerin Planlı Davranışlar Teorisi ve Teknoloji Kabul Modelinin Entegrasyonu ile İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (4) , 1246-1260 . DOI: 10.32709/akusosbil.525419en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/51207/525419
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9124
dc.description.abstractE-ticarette sürekli gelişim gösteren değişim ve yeniliklerin meydana gelmesiyle tüketicilerin bakış açıları günden güne değişmektedir. Bu çalışmanın temel amacı; İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin, satın alma tutumları üzerinde etkili olan faktörleri tespit edip, katılımcıların bu faktörlere cinsiyet bazında farklı bakıp bakmadıklarına yönelik davranışlarını araştırmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda araştırmada, genel olarak literatürde araştırmacılar tarafından yaygın olarak kullanılan Teknoloji Kabul Modeli ve Planlı Davranışlar Teorisi dikkate alınarak hazırlanan anket formu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde akademik ve idari personele uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin İnternetten satın alma davranışlarında cinsiyetler arasında algılanan haz, öznel norm ve algılanan güven faktörlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca davranışsal niyet açısından en önemli faktörün algılanan kullanışlılık olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the emergence of changes and innovations that show continuous improvement in e-commerce, consumers ' perspectives are changing from day to day. The main purpose of this study is to determine the factors effecting the purchasing behavior of the consumers who are shopping online and to investigate whether the participants look at these factors differently on a gender basis. For this purpose, the questionnaire was prepared by taking into consideration the technology acceptance model and planned behavior theory widely used by researchers in the literature in general and applied to academic and administrative personnel at Nigde Ömer Halisdemir University. According to the results of the research, there were statistically significant differences in the satisfaction, subjective norm and perceived confidence factors perceived among sexes in consumers ' online buying behavior. In addition, it has been determined that the most important factor in terms of behavioral intentions is perceived usefulness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.525419en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-ticareten_US
dc.subjectTüketici davranışlarıen_US
dc.subjectTeknoloji kabul modelien_US
dc.subjectPlanlı davranışlar teorisien_US
dc.titleOnline alışveriş niyetini etkileyen faktörlerin planlı davranışlar teorisi ve teknoloji kabul modelinin entegrasyonu ile incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of factors affecting the online purchase ıntention by the ıntegration of the planned behavior theory and the technology acceptance modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-0787-8516en_US
dc.authorid0000-0002-6406-8659en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.startpage1246en_US
dc.identifier.endpage1260en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster