Foodstagramming ve tatil deneyimine etkisi
Citation
Cankül, D. & Avcı, D. (2019). Foodstagramming ve Tatil Deneyimine Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (4) , 1335-1347 . DOI: 10.32709/akusosbil.556293Abstract
Yiyeceklere ve içeceklere ilişkin yemek deneyimleme şeklini, sunumunu ve düşüncesini değiştiren
Foodstagramming, turistlerin yiyecek-içecek selfileri çekmeye ve paylaşmaya başladıkları yeni ve popüler
bir fenomendir. Dolayısı ile bu araştırmada yerli turistlerin tatil deneyimlerinde Foodstagramming
motivasyonlarını belirlemek ve bu motivasyonların tatil deneyimine olan etkisini incelemek
amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği
kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Instagram kullanıcılarıdır. Araştırmanın örneklemini ise
kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen, tatilleri sırasında yiyecek ve içecek fotoğrafları çeken ve bunları
Instagramda paylaşan 409 yerli turist oluşturmaktadır. Verilerin analizinde faktör, korelasyon ve regresyon
analizleri kullanılmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre Foodstagramming motivasyon unsurları “kendini
ifade etme”, “yemek deneyiminin arttırılması”, “sosyal bağlantı”, “sosyal medya ağına katılım” ve “özelönemli gün hatırası” olmak üzere beş boyutta toplanmıştır. Korelasyon analizi sonucunda
Foodstagramming motivasyon unsurları ile tatil deneyimleri arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişki olduğu
belirlenmiştir. Regresyon analizi sonuçları ise Foodstagramming motivasyon unsurlarının tatil deneyimine
pozitif etkisinin olduğunu, Foodstagramming motivasyon unsurları alt boyutları çerçevesinde ise sadece
“sosyal medya ağına katılım” boyutunun turistlerin tatil deneyiminde etkili olmadığını göstermiştir. Foodstagramming that alters people’s habit of consuming food and beverage, the way how they are
presented and people’s perspective on this habit is nowadays’ popular phenomenon. This phenomenon
encourages tourists to take selfies by the dining table and share them through social media. Therefore, this
research focuses on defining the motivation parameters behind local tourists’ Foodstagramming adoption
and observing how it affects their holiday experiences. In that regard, surveying technique which is one of
the quantitative methods is used in this research. The universe of this research is the Instagram users in
Turkey. For the sampling part of the research 409 local tourists that picture food and beverage and share
these photos through Instagram are used. These tourists are pre-defined using convenience sampling
method. Factor, correlation and regression analysis methods are utilized in data analysis part. As a result of
factor analysis, there was five different motivation types in Foodstagramming adoption consisting “SelfExpression”, “Enrichment of Dining Experience”, “social interaction”, “Virtual Community Engagement”
and “Special Occasion Memory”. As a result of the correlation analysis, it was determined that there was a
significant and positive relationship between Foodstagramming motivation factors and holiday experiences.
The results of regression analysis showed that Foodstagramming motivation had a positive effect on the
holiday experience and within the framework of Foodstagramming motivation factors, only in social media
network dimension was not effective the holiday experience of tourists.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
21Issue
4Collections
- Cilt 21 : Sayı 4 [22]