Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCankül, Duran
dc.contributor.authorAvcı, Derya
dc.date.accessioned2021-09-03T08:54:39Z
dc.date.available2021-09-03T08:54:39Z
dc.date.issued30.12.2019en_US
dc.identifier.citationCankül, D. & Avcı, D. (2019). Foodstagramming ve Tatil Deneyimine Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (4) , 1335-1347 . DOI: 10.32709/akusosbil.556293en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/51207/556293
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9130
dc.description.abstractYiyeceklere ve içeceklere ilişkin yemek deneyimleme şeklini, sunumunu ve düşüncesini değiştiren Foodstagramming, turistlerin yiyecek-içecek selfileri çekmeye ve paylaşmaya başladıkları yeni ve popüler bir fenomendir. Dolayısı ile bu araştırmada yerli turistlerin tatil deneyimlerinde Foodstagramming motivasyonlarını belirlemek ve bu motivasyonların tatil deneyimine olan etkisini incelemek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’deki Instagram kullanıcılarıdır. Araştırmanın örneklemini ise kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen, tatilleri sırasında yiyecek ve içecek fotoğrafları çeken ve bunları Instagramda paylaşan 409 yerli turist oluşturmaktadır. Verilerin analizinde faktör, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre Foodstagramming motivasyon unsurları “kendini ifade etme”, “yemek deneyiminin arttırılması”, “sosyal bağlantı”, “sosyal medya ağına katılım” ve “özelönemli gün hatırası” olmak üzere beş boyutta toplanmıştır. Korelasyon analizi sonucunda Foodstagramming motivasyon unsurları ile tatil deneyimleri arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişki olduğu belirlenmiştir. Regresyon analizi sonuçları ise Foodstagramming motivasyon unsurlarının tatil deneyimine pozitif etkisinin olduğunu, Foodstagramming motivasyon unsurları alt boyutları çerçevesinde ise sadece “sosyal medya ağına katılım” boyutunun turistlerin tatil deneyiminde etkili olmadığını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractFoodstagramming that alters people’s habit of consuming food and beverage, the way how they are presented and people’s perspective on this habit is nowadays’ popular phenomenon. This phenomenon encourages tourists to take selfies by the dining table and share them through social media. Therefore, this research focuses on defining the motivation parameters behind local tourists’ Foodstagramming adoption and observing how it affects their holiday experiences. In that regard, surveying technique which is one of the quantitative methods is used in this research. The universe of this research is the Instagram users in Turkey. For the sampling part of the research 409 local tourists that picture food and beverage and share these photos through Instagram are used. These tourists are pre-defined using convenience sampling method. Factor, correlation and regression analysis methods are utilized in data analysis part. As a result of factor analysis, there was five different motivation types in Foodstagramming adoption consisting “SelfExpression”, “Enrichment of Dining Experience”, “social interaction”, “Virtual Community Engagement” and “Special Occasion Memory”. As a result of the correlation analysis, it was determined that there was a significant and positive relationship between Foodstagramming motivation factors and holiday experiences. The results of regression analysis showed that Foodstagramming motivation had a positive effect on the holiday experience and within the framework of Foodstagramming motivation factors, only in social media network dimension was not effective the holiday experience of tourists.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.556293en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFoodstagrammingen_US
dc.subjectYiyecek -içeceken_US
dc.subjectTatil deneyimien_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.titleFoodstagramming ve tatil deneyimine etkisien_US
dc.title.alternativeFoodstagramming and its effects on holiday experienceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-5067-6904en_US
dc.authorid0000-0002-8665-1554en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.startpage1335en_US
dc.identifier.endpage1347en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster