Ortaokul öğrencilerinin okul tükenmişliği, öğrenme sürecinde yardım istemeleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi Examining the relationship between school burnout, help-seeking during learning process and academic achievement of secondary school students
Künye
Çelik, A. & Pesen, A. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Okul Tükenmişliği, Öğrenme Sürecinde Yardım İstemeleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (2) , 351-362 . DOI: 10.32709/akusosbil.491575Özet
Bu araştırma 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okul tükenmişliği ve öğrenme sürecinde yardım istemeleri ile
genel akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilişkisel
tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma Siirt il merkezinde okuyan 990 ortaokul öğrencisi ile
gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde Pearson korelasyon katsayısı analizleri uygulanmıştır.
Araştırmada öğrencilerin okul tükenmişliği ve tüm alt boyutları ile akademik başarı arasında negatif yönde
ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin öğrenme sürecinde yardım
isteme ve bütün alt boyutları ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Son olarak
öğrencilerin okul tükenmişliği ölçeğinin tüm alt boyutları ile öğrenme sürecinde yardım isteme ölçeğinin
tüm alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. This research was carried out to determine the relationship between 6th, 7th and 8th grade students' school
burnout, help-seeking during learning process and their general academic achievement levels. This research
was designed in correlational survey model. The population of the study was consisted of secondary school
990 students in Siirt city center. SPSS 21 package program was used to analyze the data. In the analysis of
the data, Pearson correlation coefficient was used. Results demonstrated a significant negative correlation
between all sub-dimensions of school burnout and academic achievement of students. In addition, a
significant relationship between all the sub-dimensions of help-seeking during learning process and their
academic achievement was found. Finally, a significant relationship between all sub-dimensions of school
burnout scale and all sub-dimensions of help-seeking scale during learning process was demonstrated.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
22Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/54924/491575https://hdl.handle.net/11630/9260
Koleksiyonlar
- Cilt 22 : Sayı 2 [20]