Ses eğitiminde repertuvar seçiminin önemi
Citation
Baydağ, C. (2020). Ses Eğitiminde Repertuvar Seçiminin Önemi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (2) , 387-398 . DOI: 10.32709/akusosbil.546365Abstract
Bu araştırmada, genel müzik eğitimi çerçevesinde ses eğitiminde repertuvar seçimine ilişkin literatürün
incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada; güzel sanatlar liseleri, müzik eğitimi bölümleri ile
konservatuvarlarda öğrenim gören öğrencilere ve söz konusu alanlardaki eğitimcilere katkı sağlayabilecek
bilgilere yer verilmiştir. Ses eğitimi, öğrenim sürecinin her seviyesinde kritik bir bileşen olarak görülse de
Türkiye’de bu konuya ilişkin yapılan araştırmaların yok denecek kadar az olması, bu araştırmayı,
kendinden sonraki araştırmalar ile literatüre kazandırılmış yeni bir katkı ve kaynak olarak değerli
kılmaktadır. Ses eğitimi; ses sistemini oluşturan anatomik ve fizyolojik yapının tanınması, ses oluşumunda
rol oynayan yapıların eş zamanlı ve uyumlu çalışması, sesin doğru ve etkili kullanılması, ses sağlığının
korunması yanında, bireye belli yöntemler ışığında plan yapabilme yetisi, programlı ve disiplinli çalışma
anlayışı sağlama potansiyeline sahiptir. Ulusal ve uluslararası ses eğitimi literatüründe yer alan repertuvar
seçme sürecine ilişkin araştırma ve kaynakların derlenmesi ile hazırlanmış̧ bu çalışmada; eğitimcilere ve
öğrencilere repertuvar seçimine ilişkin genel bilgiler ile bu süreçte dikkat edilmesi gereken faktörler
betimlenmiştir. In this study it is aimed to investigate the literature about the repertoire choice in voice training as part of
general music education. This study includes the useful information which may contribute to the students
taking education in fine arts high school, in department of music education, in conservatoire and the trainers
working in these fields. While voice training is regarded as a critical component of learning process at every
level, there are such a few researches on this topic in our country that this study is highly valuable not only
in terms of being source of information for following extensively detailed studies but also being a fresh
source brought into the literature. Voice training not only means recognizing the anatomic structure forming
sound system or processing of structures simultaneously and coherently that play a role in sound creation
or using the voice efficiently and correctly or keeping vocal health but it also has a potential to help an
individual to gain an ability to make plan and to study systematically and disciplinary. In this study
conducted so as to compel the sources and researches related to the period of selecting a repertoire taking
part in the national and international voice literature; the general information about repertoire choice and
the key points which should be taken into consideration during this period are given to students and trainers.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
22Issue
2Collections
- Cilt 22 : Sayı 2 [20]