Değişen eczacı rolleri bağlamında hastaların eczacılık hizmetleri ile ilgili memnuniyetlerinin değerlendirilmesi
Künye
Demir, M. & Eke, E. (2020). Değişen Eczacı Rolleri Bağlamında Hastaların Eczacılık Hizmetleri ile İlgili Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (2) , 555-574 . DOI: 10.32709/akusosbil.553778Özet
Eczacılık mesleğinin dönüşümü paralelinde değişen eczacı rolleri, sunulan eczacılık hizmetlerinin
çeşitlenmesine ve eczacıların sorumluluklarının artmasına yol açmıştır. Sağlık sektörünün bir paydaşı olan
eczacıların rollerini değerlendirme noktasında hasta memnuniyeti önemli bir parametredir. Ayrıca hasta
memnuniyeti değerlendirme sonuçları, sağlık hizmetlerinin tasarım ve yönetiminde hizmet sağlayıcılara ve
politika yapıcılara yol göstermede önemlidir. Bu çalışmada bireylerin eczacılık hizmetinden
memnuniyetleri değerlendirilmiştir. Araştırma evrenini Isparta il merkezinde yaşayan 18 yaş üzeri bireyler
oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 411 katılımcıya ulaşılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen “Eczacılık Hizmetlerinin
Değerlendirilmesi Anketi” kullanılmıştır. Bireylerin eczacıların danışmanlıklarından (2,928) orta derecede,
eczanenin fiziki şartlarından ve eczacı ile olan iletişim boyutundan (3,929) iyi düzeyde ve ilaç kullanımı
bilgilendirme boyutundan (4,092) iyi düzeyde memnun oldukları sonucuna varılmıştır. Eczacıların klasik
görevlerini yerine getirdikleri ancak değişen eczacılık rollerini henüz tam olarak yerine getirmedikleri
sonucuna ulaşılmıştır. In parallel to the transformation of the pharmacy profession, the changing pharmacist roles have led to the
diversification of the pharmacy services offered and the increasing responsibility of pharmacists. Patient
satisfaction is an important parameter in evaluating the role of pharmacists as a stakeholder of the health
sector. In addition, the results of patient satisfaction assessment are important in guiding service providers
and policy makers in the design and management of health services. In this study, the satisfaction of
individuals in pharmacy service was evaluated. The population of research consists of individuals over the
age of 18 living in the city center of Isparta. 411 participants were reached by convenience sampling method
in the study. In the study, “Pharmacy Services Evaluation Questionnaire” developed by the researcher was
used as data collection tool. Individuals were partially satisfied with the counseling roles of pharmacists
(2,93), they were found to be highly satisfied with the physical conditions of the pharmacist and the
dimension of the contact with the pharmacy (3,93) and dimension of drug use information (4,09).
Pharmacists have fulfilled their classical duties but have not yet fulfilled their changing pharmacy roles.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
22Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/54924/553778https://hdl.handle.net/11630/9273
Koleksiyonlar
- Cilt 22 : Sayı 2 [20]