İşveren markası işe adanmayı nasıl etkiler? Duygusal emeğin aracılık rolü
Citation
Gürlek, M. , Akbaş Tuna, A. & Yeşiltaş, M. (2020). İşveren Markası İşe Adanmayı Nasıl Etkiler? Duygusal Emeğin Aracılık Rolü . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (2) , 593-614 . DOI: 10.32709/akusosbil.648635Abstract
Bu araştırma işveren markasının duygusal emek ve işe adanma üzerindeki etkilerini incelemeyi
amaçlamaktadır. Geliştirilen teorik model yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak test edilmiştir.
Araştırmada kullanılan veriler Ankara ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin
işgörenlerinden elde edilmiştir. Bulgulara göre, işveren markası duygusal emeğin yüzeysel davranış
boyutunu anlamlı olarak etkilemezken, derin ve doğal davranış boyutlarını olumlu ve anlamlı olarak
etkilemektedir. Diğer yandan, derin ve doğal davranışlar işe adanma üzerinde olumlu ve anlamlı bir
etkiye sahipken, yüzeysel davranış işe adanma üzerinde anlamlı bir etkiye sahip değildir. Aracılık etkisi
açısından, derin ve doğal davranışlar işveren markasının işe adanma üzerindeki etkisine aracılık
etmektedir. Sonuç olarak, bu araştırma işveren markasının örgütlere sunduğu yararlardan bir kesit sunarak
alanyazına katkı sağlamaktadır. This research aims to investigate the effects of employer brand on emotional labor and work engagement.
The developed theoretical model was tested using structural equation modeling. The data used in the
research were obtained from the employees working in five-star hotels in Ankara. According to the
findings, while employer brand does not significantly affect the surface acting dimension of emotional
labor, it affects the deep acting and natural acting dimensions positively and significantly. On the other
hand, deep acting and natural acting have a positive and significant effect on work engagement, whereas
surface acting does not have a significant effect on work engagement. In terms of mediation effect, deep
and natural actings mediate the impact of employer brand on work engagement. As a result, this research
contributes to the literature by providing a cross-section of the benefits of the employer brand to
organizations.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
22Issue
2Collections
- Cilt 22 : Sayı 2 [20]