Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürlek, Mert
dc.contributor.authorYeşiltaş, Murat
dc.contributor.authorAkbaş Tuna, Ayşen
dc.date.accessioned2021-09-28T11:59:37Z
dc.date.available2021-09-28T11:59:37Z
dc.date.issued29.06.2020en_US
dc.identifier.citationGürlek, M. , Akbaş Tuna, A. & Yeşiltaş, M. (2020). İşveren Markası İşe Adanmayı Nasıl Etkiler? Duygusal Emeğin Aracılık Rolü . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (2) , 593-614 . DOI: 10.32709/akusosbil.648635en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/54924/648635
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9275
dc.description.abstractBu araştırma işveren markasının duygusal emek ve işe adanma üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Geliştirilen teorik model yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak test edilmiştir. Araştırmada kullanılan veriler Ankara ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin işgörenlerinden elde edilmiştir. Bulgulara göre, işveren markası duygusal emeğin yüzeysel davranış boyutunu anlamlı olarak etkilemezken, derin ve doğal davranış boyutlarını olumlu ve anlamlı olarak etkilemektedir. Diğer yandan, derin ve doğal davranışlar işe adanma üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahipken, yüzeysel davranış işe adanma üzerinde anlamlı bir etkiye sahip değildir. Aracılık etkisi açısından, derin ve doğal davranışlar işveren markasının işe adanma üzerindeki etkisine aracılık etmektedir. Sonuç olarak, bu araştırma işveren markasının örgütlere sunduğu yararlardan bir kesit sunarak alanyazına katkı sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis research aims to investigate the effects of employer brand on emotional labor and work engagement. The developed theoretical model was tested using structural equation modeling. The data used in the research were obtained from the employees working in five-star hotels in Ankara. According to the findings, while employer brand does not significantly affect the surface acting dimension of emotional labor, it affects the deep acting and natural acting dimensions positively and significantly. On the other hand, deep acting and natural acting have a positive and significant effect on work engagement, whereas surface acting does not have a significant effect on work engagement. In terms of mediation effect, deep and natural actings mediate the impact of employer brand on work engagement. As a result, this research contributes to the literature by providing a cross-section of the benefits of the employer brand to organizations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.648635en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşveren markasıen_US
dc.subjectDuygusal emeken_US
dc.subjectİşe adanmaen_US
dc.subjectOtel işletmelerien_US
dc.titleİşveren markası işe adanmayı nasıl etkiler? Duygusal emeğin aracılık rolüen_US
dc.title.alternativeHow does employer brand affect work engagement? The mediating role of emotional laboren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-0024-7746en_US
dc.authorid0000-0001-7865-0407en_US
dc.authorid0000-0003-4615-4374en_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.startpage593en_US
dc.identifier.endpage614en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster