Birleşik Krallık’taki okullarda ders kitabı kullanımı: mevcut durum, çalışmalar, gelecek planları
Citation
Çalışkan, N. & Toyran, M. (2020). Birleşik Krallık’taki Okullarda Ders Kitabı Kullanımı: Mevcut Durum, Çalışmalar, Gelecek Planları . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (3) , 693-705 . DOI: 10.32709/akusosbil.573580Abstract
Bu çalışma, Birleşik Krallık eğitim sisteminde ders kitabı kullanımı konusuna ışık tutmayı
amaçlamaktadır. Dünyanın birçok ülkesinde ders kitapları başlıca eğitim materyali olmasına rağmen,
Birleşik Krallık eğitim sisteminde geçtiğimiz yüzyılın son yarısında ders kitabı kullanımı ortadan
kalkmıştır. Bunda farklılaştırılmış öğretim ve öğrenmeyi öğretme yaklaşımları etkili olmuştur. Ancak,
ders kitabı kullanımının başat olduğu Uzak Doğu ülkelerinin PISA gibi uluslararası sınavlarda elde ettiği
başarılar, İngiliz eğitim otoritelerini Birleşik Krallık’taki ders kitabı karşıtlığı kültürünü sorgulamaya
yöneltmiştir. Eğitim Bakanlığı, nitelikli ders kitaplarını kullanıma sunarak ders kitabı karşıtlığını
zayıflatmak üzere çeşitli adımlar atmıştır. Şimdiye kadar matematik ders kitaplarında oldukça önemli bir
mesafe kat edilebilmiştir. Eğitim otoriteleri, Birleşik Krallık’taki okullarda ders kitabı kullanımını
yaygınlaştırma yolunda çaba sarf etmekle birlikte, eğitimin bireysel olması gerektiği yönündeki köklü
düşünce, bütün tarafları ikna etmenin uzun zaman alacağını göstermektedir. This study aims to shed a light on textbook use in the UK education system. Although being the primary
course material in many countries through the World, textbooks have fallen out of use in the UK during
the last quarter of the century. The philosophy of differentiated teaching and “teach how to learn” have
played a great part in shaping this change. However, the success of Far East countries, where the textbook
use is dominant, in international exams such as PISA urged British educational authorities to question the
anti-textbook culture in the UK. Ministry of Education has taken a step to counteract against this antitextbook culture by introducing high quality textbooks to the UK schools. So far, considerable progress
has been made in maths textbooks. The authorities aim to widen the use of textbooks in the UK schools,
but it seems this will take a long time to persuade all parties in the educational system due to the deepseated view that education must be individualized.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
22Issue
3Collections
- Cilt 22 : Sayı 3 [17]