Satış elemanının örgütsel bağlılığının müşteri odaklılığı üzerine etkisi: seyahat acentacılığı sektöründe bir araştırma
Citation
Tekin, Y. & Kimzan, H. S. (2020). Satış Elemanının Örgütsel Bağlılığının Müşteri Odaklılığı Üzerine Etkisi: Seyahat Acenteciliği Sektöründe Bir Araştırma . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (3) , 841-856 . DOI: 10.32709/akusosbil.553383Abstract
Yoğun rekabet ortamında benzer ürün/hizmetlerin arasında farklı olmanın, müşteriyi elde tutmanın, satış
ve işletme performansını artırmanın en etkili yollarından biri müşteri odaklılık stratejisidir. Bu stratejinin
en doğru şekilde uygulanması, çalışanların bu stratejiyi benimsemesiyle mümkündür. Çalışanların
örgütlerine duyduğu bağlılık derecesi benimseme konusundaki en büyük yardımcıdır. Bu çalışmanın amacı
satış elemanının örgütsel bağlılığının müşteri odaklılığı üzerindeki etkisini incelemektir. Veri toplamak için
kullanılan anket formları, Eskişehir ilindeki 73 adet A grubu seyahat acentasında çalışan 152 adet satış
elemanına uygulanmıştır. Toplanan verilere geçerlilik, güvenilirlik ve regresyon analizleri uygulanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre; satış elemanının örgütsel bağlılığının müşteri odaklılık üzerinde pozitif yönde
anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca örgütsel bağlılığın alt boyutları olan duygusal,
devam ve normatif bağlılık boyutlarının müşteri odaklılık üzerindeki etkileri incelenmiş, duygusal ve
normatif bağlılığın müşteri odaklılık üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Customer orientation strategy is one of the most effective ways to differentiate between similar products /
services in a fierce competition environment, to keep customers and to increase sales and business
performance. Implementing this strategy in the right way is possible only if employees adopt it. The level
of commitment of employees to their organizations is the biggest help in the adoption issue. The aim of this
study is to examine the impact of salesperson’s organizational commitment on customer orientation. In this
study, information is given about the literature on the subject, the relations between the concepts are
explained and the data obtained from the questionnaires have been tested by regression analysis The
questionnaire was implemented to 152 salespersons working in 73 (A) group travel agency running in
Eskişehir. The research findings revealed that salesperson’s organizational commitment has a significant
positive effect on customer orientation. This study also found that the subdimensions of organizational
commitment which are affective and normative, have a significant positive effect on customer orientation.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
22Issue
3Collections
- Cilt 22 : Sayı 3 [17]